מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בזמן התקיפה: כ-170 הרוגים בהתרסקות מטוס אוקראיני בטהראן

מטוס שהמריא מטהראן לקייב התרסק זמן קצר לאחר ההמראה בסמוך לשדה התעופה. לא ידוע אם יש ניצולים מבין 170 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס. לא ידוע אם יש קשר למתקפה האיראנית על בסיסים צבאיים בעיראק • התקשורת באיראן דיווחה כי סיבת ההתרסקות היא תקלה טכנית

בזמן התקיפה: כ-170 הרוגים בהתרסקות מטוס אוקראיני בטהראן
ארכיון צילום: ויקיפדיה

 

מטוס של חברת תעופה אוקראינית שהמריא הלילה מטהראן לקייב התרסק בעקבות תקלה טכנית באזור נמל התעופה בבירת איראן, כשעליו כ-170 נוסעים ואנשי צוות. לפי שעה, לא ידוע כמה אנשים נפגעו כתוצאה מההתרסקות, שאירעה זמן קצר לאחר ההמראה. הסהר האדום באיראן מסר כי אין סיכוי למצוא ניצולים מבין נוסעי ואנשי הצוות שהיו על המטוס.

לא ידוע על קשר בין ההתקפות הצבאיות באזור להתרסקות המטוס, אך מדובר ביממה סוערת במיוחד ברפובליקה האסלאמית. לאחר הלווייתו של קאסם סולימאני בשעות הצהריים והערב, הוציאה איראן לפועל מתקפת טילים על בסיסים צבאיים במערב ובצפון עיראק, שבהם נמצאים כוחות מצבא ארצות הברית. לפי כלי התקשורת באיראן, יותר מ-35 טילים נורו הלילה לעבר בסיסים צבאיים בעין אל אסד וסמוך לאירביל. גורמים במשרד ההגנה האמריקאי מסרו כי לא היו נפגעים אמריקאים כתוצאה מהתקיפות.

מוקדם יותר הודיעו ברשות התעופה האמריקאית כי הם "עוקבים מקרוב אחרי המתרחש במזרח התיכון כדי לאתר סיכונים פוטנציאליים לתעופה אזרחית. נמשיך בשיתוף הפעולה עם המועצה לביטחון לאומי וננקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח את ביטחונם של הנוסעים". הם אף הודיעו על הגבלת חירום במרחב האווירי של המפרץ הפרסי, בשל "פוטנציאל לטעות בזיהוי".

בתוך כך, ראש ממשלת יפן שינזו אבה החליט בעקבות האירועים הלילה לבטל ביקור במזרח התיכון שתוכנן לסוף השבוע הקרוב, במסגרתו היה אמור לבקר בסעודיה, איחוד האמירויות ועומאן. בנוסף לכך, בחברת התעופה "צ'יינה אירליינס", החברה הגדולה ביותר בטייוואן אסרו מהלילה לטוס מעל איראן ועיראק.

גלובס

art

 צבע אדום