מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרה"ר על עולי בריה"מ: "גויים שונאי דת"; ליברמן: "להדיח את הרב"

בעקבות דברי הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף שנחשפו הבוקר - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן זועם וקורא להדיח את הרב הראשי • לפיד: "להתנצל על דבריו המבישים והחמורים" • הסיפור המלא

הרה"ר על עולי בריה"מ: "גויים שונאי דת"; ליברמן: "להדיח את הרב"

ליברמן והרב הראשי צילום: תומר נויברג וגרשון אלינסון, פלאש 90

בעקבות דברי הרב הראשי יצחק יוסף שנחשפו הבוקר (שלישי) בויינט כתב יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק הרוסי שלו: "רק לפני ימים ספורים לעג הרב הראשי לישראל לציבור החילוני, כשייעץ להם לנסוע לאשדוד ולאכול חזיר והנה היום הוא כבר מסית נגד ציבור יוצאי חבר העמים, שעובדים, משרתים בצבא, עושים מילואים, משלמים מיסים ותורמים למדינה".

"הרב הראשי, שאמור להיות הדמות הרוחנית של כלל הציבור משתלח בבוטות בחלקים ממנו. דברי הרב הראשי הן גזענות ואנטישמיות לשמה ואי אפשר לעבור על כך לסדר היום. אנו דורשים את השעייתו מתפקידו לאלתר ונפעל שבעתיד הקרוב ייבחר רב ראשי מקרב הציונות הדתית, שידע להכיל ולחבק ולא להפריד ולפלג.

"אני מצפה מראשי כל המפלגות לא לשתוק כמו דגים ולצאת בגינוי חריף לדברי הרב יוסף, על מנת למנוע פגיעה אנושה במרקם העדין של החברה הישראלית".

מיאיר לפיד נמסר בתגובה: "עולים מבריה״מ לשעבר הם לוחמים בצה״ל המגינים על חיינו, העולים הם רופאים ורופאות, אחים ואחיות הנמצאים עכשיו בבתי החולים ומצילים את הורינו ממוות. העולים הם הבסיס לתעשיית ההיי-טק הישראלית ותרומתם לכלכלה ולחברה הישראלית היא מופלאה וחיונית. העולים הם אחינו, ועלייה זה ערך ציוני חשוב. מה קרה ליהדות מקבלת ומאירת פנים שאינה עוסקת בעלבונות? מה קרה ל״כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך״? על הרב הראשי להתנצל על דבריו המבישים והחמורים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום