מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארה"ב מכחישה את הדיווחים על נסיגתה מעירק: "לא התקבלה החלטה להוציא את כוחותינו"

בניגוד לדיווחים על כוונת ארה"ב להסיג את כוחותיה מעירק – שר ההגנה האמריקני אספר מכחיש ומודיע: "לא התקבלה החלטה להוציא את כוחותינו מעירק". מוקדם יותר דווח כי ממשרד ההגנה האמריקני נשלח מכתב לממשלת עירק ובו נכתב כי בכוונת ארה"ב להסיג את כוחותיה. שר ההגנה אמר: "אני לא יודע מאיפה הגיע המכתב הזה, אנחנו מנסים לברר"

ארה"ב מכחישה את הדיווחים על נסיגתה מעירק: "לא התקבלה החלטה להוציא את כוחותינו"
ארכיון צילום: ויקיפדיה

זמן קצר לאחר הדיווחים על כוונה אמריקנית להסיג את כוחותיה מגבולות עירק – הערב (שני) שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, מכחיש את הדיווח ומודיע: "לארצות הברית אין כל כוונה לסגת מעירק". מוקדם יותר פורסם מכתב פיקטיבי. לפיו, ארצות הברית מקבלת את דרישת עירק ומתכוונת להסיג את כוחותיה משם בשבועות הקרובים.

"אני לא יודע מאיפה הגיע המכתב", אמר שר ההגנה אספר לכתבים במסיבת עיתונאים בפנטגון. "אנחנו מנסים לברר מה המקור שלו - אבל לא התקבלה החלטה לעזוב את עירק". אספר הוסיף כי ארצות הברית עדיין מחויבת להתמודד מול המדינה האסלאמית בעירק ותמשיך לעמוד לצד שותפיה ובנות בריתה במלחמה מול ארגון הטרור.

מוקם יותר הערב דווח כי ארצות הברית שיגרה מכתב לממשלת עירק ובו הודיעה על כוונתה להוציא את כוחותיה מגבולות המדינה. "אנחנו מקבלים ומכבדים את החלטת הממשל בעירק שדרש את עזיבתנו מהמדינה", נכתב בהודעה.

במכתב שדווח כי נשלח מטעם משרד ההגנה האמריקני לשר ההגנה העירקי נכתב: "כפי שהפרלמנט העירקי וראש הממשלה העירקי דרשו - אנו נכין את הכוחות שלנו בתוך מספר ימים ובתוך כמה שבועות נוציא את אחרון החיילים שלנו".

בהמשך נטען כי במשרד ההגנה האמריקני אמרו: "כדי להבטיח את השלמת המשימה והוצאת כל הגורמים האמריקנים מעירק באופן בטוח ובטיחותי – מספר מסוקים אמריקניים יפטרלו מפעם לפעם מעל האזור הבינלאומי בבירת עירק – בגדד".

"כוחות הקואליציה יעשו כל שיידרש על מנת להימנע מהפרעה לציבור העירקי", הוסיפו במכתב. "כפי שהסברנו בתחילת המכתב, ארצות הברית מכבדת, מוקירה ומעריכה את החברות והשותפות עם עירק. אנחנו מכבדים את הבקשה לעזוב ונעשה את זה במהירות והבטיחות המתבקשת. בכבוד רב".

במהלך היום השגרירות האמריקנית בישראל פרסמה אזהרה לכל האזרחים האמריקנים המבקרים בישראל, ובה פורט כיצד להתנהל במקרה של מתקפת טילים בארץ. בהודעה מטעם השגרירות בירושלים נכתב: "המתח המוגבר במזה"ת עלול לסכן את ביטחונכם, הישארו ערניים".

בהודעה של השגרירות האמריקנית בישראל נכתב: "מתוך דאגה לאזרחים השגרירות דורשת בתוקף מאזרחיה האמריקנים לנקוט מספר צעדים להבטחת ביטחונם ולהגביר את המודעות מפני הסכנות הבטחוניות. שכן אירועים ביטחוניים שכוללים ירי טילים מתרחשים בישראל לעיתים קרובות וללא אזהרה".

מאז חיסולו של מפקד כוח ק'ודס האירני סולימאני, המתיחות בין ארה"ב לאירן עלתה מאוד. שלשום נורו מספר טילים לעבר השטח הירוק בשגרירות האמריקנית בעירק ואתמול זה קרה שוב. שני אנשי השגרירות האמריקנית אף נפצעו במתקפה.

mako

 

art

 צבע אדום