מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תגובה לחיסול? איראן הודיעה על נסיגה מכל מחויבות להסכם הגרעין

יומיים לאחר חיסולו של הגנרל האירני, משמרות המהפכה הודיעו הערב שאינם כפופים יותר להסכם הגרעין - ומעתה איראן תוכל להעשיר אורניום בכל רמה שהיא. "אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות נגדנו – נחזור בנו", נמסר בטלוויזיה האיראנית

תגובה לחיסול? איראן הודיעה על נסיגה מכל מחויבות להסכם הגרעין
ארכיון צילום: ויקיפדיה

על רקע חיסולו של קאסם סולימאני והמתיחות הגוברת בין איראן וארצות הברית, הטלוויזיה האיראנית דיווחה הערב (ראשון) כי השלטון בטהראן הודיע על החלטתו לבטל את מחויבויותיו להסכם הגרעין – כולל את מספר הצנטרפוגות שיופעלו, וביטול המגבלות על העשרת האורניום. מדובר בצעד החמישי בהתנתקות מההסכם.

בהודעה הרשמית של ממשלת איראן, שפורסמה בסוכנות הידיעות "טסנים", נכתב כי: "הרפובליקה האסלאמית של איראן מסירה בזאת את מגבלות התפעול הקריטיות האחרונות על תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן. תוכנית הגרעין לא תעמוד מול שום מגבלות כאלו ואחרות, לא על קצב העשרת האורניום, כמות האורניום המועשר, מספר הצנטריפוגות הפועלות או רמת העשרת האורניום שברשותנו".

יחד עם זאת, טהראן הבהירה כי תוסיף לשתף פעולה עם הפיקוח של סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) וכן כי היא פתוחה למשא ומתן עם שותפים אירופים, שעד כה היו מנועים מלסייע לרפובליקה האסלאמית לייצא נפט גולמי בשל הסנקציות האמריקניות. בטלוויזיה האיראנית נמסר כי "אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות, איראן תחזור בה" וכי "איראן תמשיך לעבוד עם האו"ם".

איראן חרגה ממגבלות ההסכם על פעולותיה הגרעיניות בתגובה לפרישתה של ארצות הברית מהסכם הגרעין ב-2018 והטלת הסנקציות מצד וושינגטון שגרמו לנזק קשה למסחר הנפט שלה. באיראן אומרים כאומר כי הצעד הזה הוא הפיך, וניתן יהיה לחזור להסכם הגרעין אם ארצות הברית תבטל את הסנקציות הכלכליות.

חדשות JDN

 

art

 צבע אדום