מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 22°c
חיפה 23°c
ירושלים 21°c
בית שמש 23°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איך הוברח מיפן המנכ"ל המושחת (לכאורה) של ניסאן-רנו?

איך גוהן ברח למרות שמירה הדוקה של השלטונות על מעצר הבית שלו? • קרלוס גוהן מנכ"ל ניסאן-רנו לשעבר שנעצר ביפן לפני שנה באשמת שחיתות והעלמת מסים ברח ללבנון בה גדל ויש לו אזרחות • גוהן השקיע בעבר באמצעות חברתו בחברה הישראלית הכושלת בטר פלייס

איך הוברח מיפן המנכ"ל המושחת (לכאורה) של ניסאן-רנו?

גוהן מכריז בישראל על השת"פ עם בטר פלייס ב-2011 | צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

 

דרמה חובקת עולם בענף הרכב: קרלוס גוהן, שהיה מנכ"ל ניסאן-רנו, הואשם בפלילים והיה במעצר בית בחווילה המפוארת שלו בטוקיו שביפן, הצליח להימלט מתחת לאפן של הרשויות במדינה האסיאתית ולהיכנס ללבנון. גוהן הוא נוצרי בעל אזרחות לבנונית ונראה כי במדינת הארזים סייעו לכך. בין לבנון ליפן אין הסכם הסגרה.

קרלוס גוהן נולד ב-1954 בפורטו וליו, ברזיל, לאם צרפתייה ואב לבנוני. בהיותו בן 6, עבר עם אמו לביירות שבלבנון. החל משנת 1999 נכנס לחברת ניסאן ובמידה רבה, נזקף תהליך ההבראה של חברת ניסאן לזכותו. עקב כך, עלה שמו לגדולה ביפן והוא פרסם שם ספרים.

בביקורו בישראל בינואר 2008, ציין גוהן כי רנו-ניסאן עשויה להתחיל בייצור המוני של מכוניות חשמליות החל משנת 2011, במסגרת שיתוף פעולה שלה עם החברה הכושלת בטר פלייס של שי אגסי, לה ייצרה רק חברת רנו רכבים והצליחה לשווק רק 200 יחידות (כולל כ-100 שסיפקה כרכב חברה לעובדיה).

בנובמבר 2018 דווח כי הרשויות ביפן עצרו את גוהן בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערךגוהן נעצר ביפן בסוף 2018 בטענה שהעלים מס בסכום של כ-80 מיליון דולרים. הוא גם נחשד בכך שרכש מכספה של יצרנית הרכב היפנית – ניסאן, דירות פאר בביירות שבלבנון, בטוקיו בירת יפן, בריו דה ז'נירו שבברזיל ובאמסטרדם שבהולנד. להגנתו טען כי מדובר במזימה.

המעצר בוצע, תוך כדי שגוהן מנסה לבצע שיתופי פעולה, עם מותג רכב יפני נוסף – מיצובישי. בעקבות המעצר, פוטר גוהן מתפקידיו בניסאן וברנו.

ביפן דיווחו כי דרכוניו של המנכ"ל המודח הוחזקו בידי הרשויות וכי דירתו הייתה נתונה לשמירה באמצעות מצלמות אבטחה.

אז איך הוא ברח? ההשערה היא שחברי "להקה" שהוזמנו להופיע בביתו לקראת השנה האזרחית החדשה, הכניסו אותו לתיק של כלי נגינה מסוג קונטרבס שאורכו 1.8 מטרים. בהתחשב בכך שגובהו של גוהן עומד על מטר ו-70 ס"מ, התרחיש נראה סביר. משם נסעו חברי הלהקה למטוס פרטי שהמריא לטורקיה ומשם היישר לנמל התעופה הבינלאומי, ע"ש חרירי בביירות, שאליה הוא נכנס עם דרכונו הצרפתי ובראש מורם. בכלי התקשורת בעולם מעריכים כי רעייתו היא שאחראית לפעולה הנועזת.

בלבנון הוא התקבל באהדה גדולה והמשטרה המקומית אף שומרת על הבית שבו הוא שוהה.

משפטו היה אמור להיפתח ביפן בעוד 4 חודשים, אך אם אכן יתקיים, זה יהיה בהיעדרו, משום שכאמור בין המדינות אין הסכם הסגרה.

ביזנעס

art

 צבע אדום