מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בית הדין של המפלגה הכריע: לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד

בית הדין של המפלגה הפך את החלטתו הקודמת • זאת, לאחר שיו"ר מרכז הליכוד כץ דרש דיון בהרכב מורחב, שבמהלכו הציג את הקשיים הלוגיסטיים והעלויות הכלכליות הכרוכים בהליך

בית הדין של המפלגה הכריע: לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד

בית הדין של הליכוד קבע היום (ב') כי לא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת הבאה, ובכך הפך את החלטתו הקודמת שחייבה את המפלגה לערוך בחירות מקדימות לרשימה. בשבוע שעבר, בית הדין קבע כי החלטת מרכז הליכוד מתחילת החודש על הקפאת הרשימה מנוגדת לחוקת הליכוד והורה לקיים פריימריז, אך יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ דרש דיון בהרכב מורחב כדי להפוך את ההחלטה, ובית הדין קיבל את העתירה והפך את ההחלטה.

במהלך הדיון, כץ הציג את הקשיים הלוגיסטיים שבהיערכות לקיום פריימריז לרשימה עד מועד סגירת הרשימות באמצע ינואר, וכן את העלויות הכלכליות הכבדות שמוערכות בכ-20 אלף שקלים מקופת המדינה והמפלגה. לעמדת כץ הצטרף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיוצג בדיון על ידי היועץ המשפטי של הליכוד עו"ד אבי הלוי, וגם ארבעה ח"כים מהליכוד - קרן ברק, אופיר כץ, שלמה קרעי וקטי שטרית, שיוצגו על ידי עורך דין גיא בוסי. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי תשעה דיינים בהרכב בראשות עו"ד מיכאל קליינר.

חוקת הליכוד קובעת שצריך לקיים פריימריז לרשימה וליו"ר לפני כל בחירות לכנסת, אך ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת נתניהו הוביל מהלך לביטול הפריימריז - כדי להבטיח את נאמנותם של חברי הכנסת בשורות האחוריות שחששו לאבד את מקומם ברשימה בבחירות נוספות ולסכל אפשרות למרד פנימי. ההערכה הרווחת היהתה כי ההחלטה תתהפך לאור לוחות הזמנים הצפופים, אך היו ח"כים שדחפו לקיים בחירות חדשות לרשימה, כמו השר אמיר אוחנה וח"כ מיקי זוהר, שהיו סבורים כי הם עשויים לשפר את מקומם.

היום, ח"כ גדעון סער אמר כי אם ייבחר לראשות המפלגה, הוא יפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה. בכנס תומכים בנתניה, שבו השתתפו כ-150 איש בהם חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל, סער אמר כי "אם לא נחולל שינוי ביום חמישי העם יחולל שינוי בבחירות. אם אבחר, אפעל לבחירתו של נתניהו לתפקיד נשיא המדינה כדי שימשיך לתרום למדינה".

סער הוסיף כי "יש לחצים מסוגים שונים. החברים יודעים שצריך להצביע לי, אבל יש מישהו שמלחיץ אותם". ח"כ קיש, שדיבר גם הוא בכנס, אמר: "אל תפחדו מהלחצים שמופעלים עליכם,יום הפריימריז יהיה סוער".

גלובס

 

art

 צבע אדום