מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צבע אדום בעוטף עזה; צה"ל: זוהה שיגור רקטה לעבר ישראל

בפעם השנייה בתוך פחות מיממה - אזעקת צבע אדום הופעלה בעוטף, ככל הנראה כתוצאה משיגור רקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לא ידוע על נזק או נפגעים. דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בשעה זו ברצועה

צבע אדום בעוטף עזה; צה"ל: זוהה שיגור רקטה לעבר ישראל

בפעם השנייה בתוך פחות מיממה: אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (חמישי) ביישובי עוטף עזה, ככל הנראה כתוצאה משיגור רקטה שנפלה בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לפי אחד הדיווחים, האזעקה הופעלה כתוצאה משיגור פצצת מרגמה. לא ידוע על נזק או נפגעים. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תוקף בשעה זו יעדים ברצועה. 

מוקדם יותר היום נתפסו שני פלסטינים שחדרו לישראל ובחיפוש שנעשה בכליהם נמצאו סכינים. לפנות בוקר נורתה רקטה אחת מכיוון הרצועה לשטח ישראל והפעילה אזעקות באזור עוטף עזה ובשדרות. מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה את הרקטה. למרכז הרפואי ברזילי באשקלון פונו שני נפגעים משדרות - נפגע חרדה אחד, ופצועה אחת קל שנפגעה במהלך הריצה למרחב המוגן. בתגובה לירי, תקפו מטוסי חיל האוויר תקפו לפנות בוקר אתר לייצור רקטות של ארגון חמאס בשטח הרצועה.

בעקבות השיגור הודיע הבוקר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, כי מרחב הדיג ברצועה יצומצם. מרחב הדיג יעמוד על עשרה מיילים ימיים עד להודעה חדשה, כך על פי הודעת המתאם.

לפני כשבועיים אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובי עוטף עזה. אז מסרו בצה"ל כי זוהו שלושה שיגורים של רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל, וכל הרקטות שנורו - יורטו בהצלחה. ההתרעה הופעלה בגבים, מכללת ספיר, מטווח ניר-עם, ניר עם, שדרות, איבים, ברור חיל, מפלסים, אור הנר וארז. 

בתגובה לירי לפני כשבועיים, מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מספר יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, כך על פי הודעת דובר צה"ל. עמדה צבאית של הכוח הימי של הארגון הושמדה, והותקף גם מחנה צבאי ובו מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. על פי דיווחים פלסטינים שני בני אדם נפצעו מתקיפות צה"ל.

mako

 

art

 צבע אדום