מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרמה: בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ

בית הנבחרים בארה"ב הצביע אתמול בעד הדחת הנשיא דונלד טראמפ - מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו

דרמה: בית הנבחרים הצביע בעד הדחת טראמפ

טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית הנבחרים בארה"ב הצביע אתמול בעד הדחת הנשיא דונלד טראמפ, מה שהביא את טראמפ להיות הנשיא השלישי בהיסטוריה שבית הנבחרים מאשר את הדחתו.

ההחלטה לא תשנה ככל הנראה דבר, מאחר ותתקיים הצבעה בסנאט לטראמפ, שם יש רוב רפובליקני, כך שהסיכויים להדיח את הנשיא קלושים מאוד.

בבית הנבחרים יש רוב דמוקרטי, והן הצביעו כי צריך להדיח את טראמפ על שני סעיפים בפרשת "אוקראינה גייט":

בסעיף האישום הראשון, של "ניצול סמכות לרעה". הצביעו 230 בעד ההדחה, 197 הצביעו נגד. שני דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים והצביעו נגד ההדחה, אך זה לא שינה דבר.

הסעיף השני הוא שיבוש הליכי חקירה, 229 הצביעו בעד, ו- 198 הצביעו נגד, גם כאן שלושה נציגים דמוקרטיים הצביעו נגד הליך ההדחה. נזכיר כי בבית הנבחרים יש 435 מחוקקים, 233 מתוכם דמוקרטים.

טראמפ שהיה בזמן ההצבעה בעצרת בחירות במישיגן, אמר: "זה לא מרגיש שאני מודח, הדמוקרטים סימנו את עצמם בסימן נצחי של בושה, ההדחה לא חוקית ולא חוקתית, זה התאבדות פוליטית של הדמוקרטים, ואני אנצח, אחרי שלוש שנים של ציד מכשפות מרושע, רמאויות והונאות, חברי בית הנבחרים מנסים לבטל את ההצבעה של עשרות מיליוני אמריקנים פטריוטים".

מהבית הלבן נמסר לאחר כי הנשיא "בטוח שהוא יזוכה בסנאט, והוא מחכה למשפט שייערך בסנאט".

לדמוקרטים היה רוב בעד הדחת הנשיא טראמפ בבית הנבחרים, אך זה לא יעזור להם, מאחר והסנאט צפוי לחסום את הדמוקרטים, בדו"ח המסכם של ועדת המשפט נאמר על טראמפ, כי "אם טראמפ יישאר בתפקיד, הוא סכנה לביטחון הלאומי".

ועדת המשפט של בית הנבחרים הנשלט על-ידי הדמוקרטים, פרסמה דו"ח המפרט את ההחלטה מאחורי הליך ההדחה ומאשימים את טראמפ בבגידה באומה האמריקאית.

טראמפ מצידו הגיב כי זה "ציד מכשפות" ועדת המשפט פרסמה את שני סעיפי האישום נגד טראמפ: הראשון הוא ניצול סמכות של טראמפ לגרום לאוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי הדמוקרטי ג'ו ביידן, והשני הוא שיבוש הליכים, בגין סירובו של הנשיא טראמפ לשתף פעולה עם החקירה שניהל בית הנבחרים כנגד הנשיא. ההצבעה בבית הנבחרים נערכה אתמול, מה שהביא רוב בעד הדחת טראמפ. אך בהמשך צפוי הסנאט עם רוב רפובליקני לזכות את הנשיא ולסגור את הליך ההדחה נגדו סופית.

בדו"ח שפרסמה ועדת המשפט, נכתב כי טראמפ "בגד באומה , הוא ניצל את סמכותו כדי לערב מדינה זרה בפגיעה של ההליך נבחירות הדמוקרטי". וועדת החוק של בית הנבחרים, תקבע כיצד ייערכו הדיון וההצבעה בבית הנבחרים. בדו"ח נכתב כי "טראמפ מראה לכולנו שהוא ימשיך להיות איום לביטחון ארצות הברית, סירובו לשתף פעולה עם החקירה הפר את מערכת האיזונים והבלמים שנקבע בחוק.

בתוך כך סקר חדש של רשת ABC והעיתון וושינגטון פוסט, פרסמו אתמול בבוקר, כי 49% מהאמריקנים תומכים בהדחתו של טראמפ, ו- 46% מתנגדים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום