מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טראמפ על הדיון בהדחתו: "לא עשיתי שום דבר פסול – התפללו עלי"

טראמפ מתח ביקורת על הליך הדחתו וכתב כי יש למנוע מצב שבו יופעל ההליך דומה בעתיד נגד נשיא אחר. הנשיא סיים את הציוץ במילים: "התפללו למעני". בית הנבחרים האמריקני יצביע היום על שני סעיפי ההדחה נגדו

טראמפ על הדיון בהדחתו: "לא עשיתי שום דבר פסול – התפללו עלי"
שוק מחנה יהודה, אילוסטרציה צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס היום (רביעי) להליך הדחתו וטען כי ידיו נקיות מכל רבב. בציוץ בטוויטר כתב טראמפ: "האם אתם יכולים להאמין שהיום יצביעו הדמוקרטים הבטלנים בעד הדחתי אף שלא עשיתי שום דבר פסול? זה דבר נורא".

טראמפ אף מתח ביקורת על הליך ההדחה וכתב כי יש למנוע מצב שבו יופעל ההליך דומה בעתיד נגד נשיא אחר. הנשיא סיים את הציוץ במילים: "התפללו למעני". בית הנבחרים האמריקני יצביע היום על שני סעיפי ההדחה נגד טראמפ שקשורים להתנהלותו מול אוקראינה.

בית הנבחרים בוושינגטון מתכנס בשעות אלו כדי להצביע על הדחתו של הנשיא, דבר שקורה בפעם השלישית בהיסטוריה של ארה"ב. מדובר בהצבעה שבה צפוי הבית, שבו יש רוב דמוקרטי, לאשר בפעם השלישית בלבד בהיסטוריה האמריקנית הדחה של נשיא מכהן. לאחר ההצבעה תתקדם ההדחה לסנאט, המוחזק בידי המפלגה הרפובליקנית. על פי התחזיות הרווחות, הסנאט צפוי לזכות את טראמפ ולדחות את כל ההאשמות נגדו.

במכתב ששיגרה לחברי הקונגרס הדמוקרטים, כתבה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי: "איש מהחברים אל הגיע לקונגרס כדי להדיח נשיא, אבל כולנו ביומנו הראשון בתפקיד הרמנו את ידנו ונשבענו שבועה קדושה: 'אני נשבע לתמוך ולהגן על חוקת ארה"ב מכל אויב, מחוץ ומבית'. שבועה זו הופכת אותנו למגני החוקה. אם לא נפעל, נמעל בתפקידנו".

אמנם יצוין כי בהנחה שהקונגרס אכן יצביע בעד הדחתו של טראמפ, הוא יצטרף לשני נשיאים נוספים שהודחו בקונגרס: ביל קלינטון, שהורשע בעדות שקר ושיבוש הליכי חקירה; ואנדרו ג'ונסון, שהורשע ב-11 סעיפים שונים. שני הנשיאים זוכו במשפטם בסנאט ולא סיימו את תפקידם בעקבות הליכי ההדחה נגדם – כפי שצפוי לקרות גם במקרה של טראמפ.

חדשות JDN

art

 צבע אדום