מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האם בקרוב נשלם פיקדון על בקבוקי משקה גדולים

ניצחון לאדם טבע ודין:בג"צ הוציא צו על תנאי כנגד השר להגנת הסביבה זאב אלקין וחייב אותו לנמק לבית המשפט עד יוני 2020 מדוע אינו מטיל פיקדון על בקבוקי הפלסטיק הגדולים ומדוע אינו פונה לוועדת הכלכלה שאמורה להכריע בנושא על פי חוק

האם בקרוב נשלם פיקדון על בקבוקי משקה גדולים
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בדיון שהתקיים בעתירת ארגון אדם טבע ודין כנגד המשרד להגנת הסביבה, החליט בית המשפט כי המשרד להגנת הסביבה ינמק מדוע לא יחיל את חוק הפיקדון על בקבוקי הליטר וחצי והוציא צו על תנאי נגד השר להגנת הסביבה זאב אלקין המורה לו להשיב מדוע לא יטיל פיקדון על מכלי המשקה הגדולים או יפנה לקבלת אישור מוועדת הכלכלה לדחות את מועד תחילת הפיקדון, כפי שמורה לו החוק. המועד לקבלת ההחלטה נקבע מיד לאחר הבחירות לחודש יוני 2020.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל אדם טבע ודין: "בג"צ הציב היום תמרור אזהרה בפני השר להגנת הסביבה. החלטתו היא אינדיקציה להתנהלות הבלתי חוקית של השר אלקין שנכנע ללחצי חברות המשקאות ומנצל את תקופת הבחירות כדי להתחמק מהכרעה לגבי עתיד הפיקדון של הבקבוקים הגדולים. נמשיך לפעול להפחתת הפסולת בישראל ובימים אלו אנו מקדמים את הצעת חוק הפלסטיק בישראל".

לדברי אסף רוזנבלום, מנהל המחלקה המשפטית באדם טבע ודין: "מדי שנה מאות מליוני בקבוקים מוצאים את דרכם לסביבה ופוגעים בבריאות הציבור. אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון העולה בקנה אחד עם החקיקה המתקדמת של האיחוד הארופי, אשר תחייב את מדינות אירופה לאסוף ולמחזר את כלל בקבוקי המשקה".

גלובס

art

 צבע אדום