מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשרות ישראלים עוכבו במוסקבה: רוסיה זועמת על ישראל

עשרות ישראלים שנחתו ברוסיה מעוכבים כבר כמה שעות בשדה התעופה ללא סיבה מספקת. הרוסים זועמים על ישראל שלטענתם מנעה את כניסתם של אלפי רוסים בשנה האחרונה

עשרות ישראלים עוכבו במוסקבה: רוסיה זועמת על ישראל
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סיוט במוסקבה: כחמישים נוסעים ישראלים  שנחתו בטיסת אל על בנמל התעופה דומודדובו במוסקבה מעוכבים בשדה התעופה בידי הרשויות ללא סיבה מספקת. נלקחו מהם טביעות אצבע והם מתושאלים כבר כמה שעות בחדר צדדי. 

הנוסעים שחלקם מלווים בילדים קטנים זועמים על הטיפול בהם וטוענים כי הוא נעשה באופן מכוון בשל היותם ישראלים.

מדובר כבר בתופעה של ממש בחודש האחרון סורבה כניסתם של 29 אזרחים ישראלים לרוסיה, בהם גם אנשי עסקים בכירים ומנהלי חברות ישראליות מהשורה הראשונה שפשוט גורשו חזרה לישראל. ברוב המקרים מדובר בסירובי כניסה מ-13 טיסות של אל על לנמל התעופה דומודדובו.

היחסים בין ישראל לרוסיה סובלים לאחרונה ממתיחות בשל פרשת מעצרה של נעמה יששכר לאחר שבתיקה נמצאו סמים בכמות קטנה, פרשה שנקשרה להחלטת ישראל להסגיר לידי ארה"ב האקר רוסי שנתפס בישראל.

ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ בודק את הנושא מול משרד החוץ הרוסי ופועל על מנת שתיירים ואנשי עסקים ישראלים יוכלו להמשיך ולהיכנס לרוסיה, כפי שהיה עד כה. זאת במיוחד כאשר ברור שלשתי המדינות אינטרס משותף בעידוד התיירות ההדדית וקשרי הסחר הבילטראליים".

משגרירות רוסיה בישראל לא הכחישו את הסיבות לעיכוב הישראלי ובהודעת השגרירות נמסר: "על פי הנתונים שבידינו, נכון ל-1 בדצמבר 2019 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל. רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, בנובמבר 2019 - 569. כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה".

כיכר השבת

 

art

 צבע אדום