ירון אברהם: גורמי מודיעין ישראליים הגיעו לאמירויות אחרי ההיעלמות של שליח חב״ד כדי להשתתף בחקירה.
בעקבות ההתרסקויות: בואינג תפסיק לייצר את ה-MAX737
לאחר שמאז שתי ההתרסקויות הקשות שגבו חיי מאות בני אדם מטוסי הבואינג MAX737 מקורקעים, החברה מודיעה שהיא מפסיקה לייצר את הדגם • החברה מודיע שלמרות הפחתת הייצור, משרות 12,000 עובדיה לא צפויות להצטמצם
חברת 'בואינג' האמריקנית הודיעה כי תקפיא בתחילת השנה האזרחית הבאה – 2020 – את ייצור מטוסי MAX737. המטוסים מסוג זה מקורקעים ב-8 החודשים האחרונים לאחר ש-2 מטוסי MAX737 התרסקו באינדונזיה ובאתיופיה. 346 בני אדם, בהם שני ישראלים – שמעון ראם ואבי מצליח – נהרגו.
התאונה הראשונה אירעה ב-29 באוקטובר 2018, כאשר מטוס של חברת 'ליון אייר' האינדונזית, התרסק זמן קצר לאחר שהמריא מהבירה ג'קרטה, לעבר קבוצת איים בסמוך למדינה.
ב-10 במארס 2019 התרסק מטוס של חברת 'אתיופיאן אירליינס' כ-6 דקות לאחר שהמריא מהבירה אדיס-אבבה. מחקירת ההתרסקות עולה כי הטייסים פעלו כראוי.
מיד לאחר התאונה השנייה, קורקעו כאמור, כל המטוסים מהדגם, כאשר ההחלטה אם להחזירם למסלול, אמורה הייתה להינתן לאחר סיום חקירת האסונות.
עתה הודיעה החברה שתפסיק זמנית את ייצור הסדרה הבעייתית, לאחר שמנהל התעופה הפדראלי של ארצות הברית, סירב לאשר למטוסים מסוג זה לשוב לשירות. בסך הכול מדובר על כ-700 מטוסי MAX737 ברחבי העולם. החברה מייצרת כ-40 מטוסים מסוג זה בכל חודש.
לאחר האסון, איבדה מניית 'בואינג', 27 מיליארד דולר משוויה, בתוך כ-48 שעות. זו הייתה הנפילה החדה ביותר בבורסה, בפרק זמן של יומיים, מאז 2009. אמש שוב ירדה המניה ב-4.3%.
בואינג ציינה בהודעתה, כי עצירת ייצור הדגם, לא תגרום לפיטורים בקרב 12,000 עובדיה.