מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

היועמ"ש לאוחנה: קיימת מניעה משפטית לאשר את מינוי בן ארי

לאחר ששר המשפטים אוחנה החליט על מינויה של בן ארי למ"מ פרקליט המדינה, מנדלבליט מודיע לשר אוחנה, כי קיימת מניעה משפטית לאשר את מינויה של אורלי בן-ארי לתפקיד

היועמ"ש לאוחנה: קיימת מניעה משפטית לאשר את מינוי בן ארי

על רקע מינוי עו"ד אורלי בן-ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה במקומו של שי ניצן שסיים אתמול את תפקידו, היועמ"ש מנדלבליט הבהיר לשר המשפטים אמיר אוחנה כי "קיימת מניעה משפטית לאשר" את המינוי.

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פנה במכתב לשר המשפטים, אמיר אוחנה, בעניין מינוי ממלאת מקום לפרקליט המדינה. "לעמדתי, שהוצגה בפניך בפגישותינו, מינוי זה חורג ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו". 

מוקדם יותר היום (שלישי) הגיע שר המשפטים אמיר אוחנה כי "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי - קיבלתי החלטה. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

משמר הדמוקרטיה הישראלית הודיע כי המינוי של עו"ד אורלי בן-ארי היא "החלטה המנוגדת לכללי מינהל תקין. בהודעה ששיגרו לכלי התקשורת נכתב כי "החלטת השר אוחנה למנות את עו"ד אורלי בן-ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה היא החלטה המנוגדת לכללי מינהל תקין. היא מנוגדת לעמדת היועמ"ש, שלהמלצתו בסוגיה זו יש לתת משקל מכריע; והיא מבוססת על שיקולים זרים ולא ענייניים. לא נעבור על כך בשתיקה".

בחדרי חרדים

 

art

 צבע אדום