מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר דרמטי: גוש השמאל מגיע לשיא של מנדטים, הימין מתרסק

מסקר שמתפרסם הערב עולה כי כחול לבן פותחת בפער ענק מול הליכוד • גוש השמאל קרוב להכרעה עם 60 מנדטים • הימין בראשות בנימין נתניהו מתרסק ל 52 מנדטים בלבד • במידה וגדעון סער יעמוד בראשות הליכוד הימין יזכה ל 55 מנדטים

סקר דרמטי: גוש השמאל מגיע לשיא של מנדטים, הימין מתרסק
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

יממה לפיזור הכנסת: מפלגת כחול לבן מתחזקת ופותחת פער של ארבעה מנדטים על הליכוד. ולראשונה: גוש השמאל קרוב להכרעה עם 60 מנדטים, כך עולה מסקר שפורסם הערב 'בחדשות 13'.

הסקר שנערך על ידי פרופסור 'קמיל פוקס' מעניק לכחול לבן 37 מנדטים, ולליכוד 33. הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, ישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, וש"ס מקבלת 6 מנדטים בלבד, הימין החדש מקבלת 6 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר יורדת במנדט ומקבלת 5 מנדטים. המחנה הדמוקרטי מקבלת גם 5 מנדטים בעוד איחוד מפלגות הימין ועוצמה יהודית אינן עוברות את אחוז החסימה.

המשמעות, גוש השמאל נשאר עומד על 60 מנדטים וגוש הימין חרדים מתרסק ל 52 מנדטים, וישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים. למרות זאת יש לציין כי הנתונים של הסקר לגבי המפלגות החרדיות אינם מדיוקים בלשון המעטה, והסוקרים מתקשים לסקור את הציבור החרדי ומצביעיו

עם זאת, חלוקת המנדטים הייתה שונה אם הבחירות היו נערכות היום ובראשות הליכוד היה עומד גדעון סער. כחול לבן הייתה מחזיקה ב 35 מנדטים, ולליכוד 29. הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, ישראל ביתנו יציבה עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, וש"ס מקבלת 7 מנדטים בלבד, הימין החדש מקבלת 7 מנדטים. איחוד מפלגות הימין עוברת את אחוז החסימה עם 5 מנדטים, וגם המחנה הדמוקרטי מקבלת 5 מנדטים לעומת זאת מפלגת העבודה גשר נחלשת ומקבלת 4 מנדטים, מפלגת עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה.

מפת הגושים הימין בראשות סער זוכה ל 55 מנדטים בדיוק כמו המצב כהיום, וגוש המרכז שמאל מקבלת 57 מנדטים.

מהסקר עולה גם כי 41% טוענים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לשאת באחריות אם ישראל תלך לבחירות בפעם השלישית ברציפות, ואילו רק 5% סבורים כי יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הוא האשם במצב. 26% מהנשאלים סברו כי האשמה צריכה להיות מוטלת על יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ואילו 5% טענו שהאחריות לכך איננה על אף אחד מהם.

חדשות JDN

art

 צבע אדום