מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גורמים בוחנים: חנינה לנתניהו תמורת עזיבת תפקיד רה"מ

בניסיון למנוע יציאה לבחירות נוספות ביום רביעי הבא, גורמים שונים בדקו וגילו כי ניתן יהיה להשיג הסכמה עקרונית של הנשיא ריבלין והיועמ"ש מנדלבליט למהלך בתנאי שנתניהו יודה בחלק מהאישומים נגדו ויתרחק מהחיים הפוליטיים. נתניהו עצמו טרם נתן הסכמה למהלך, אך נראה שגם לוח הזמנים הצפוף וגם המכשולים המשפטיים יקשו על הוצאתה לפועל - גם אם יסכים לכך

גורמים בוחנים: חנינה לנתניהו תמורת עזיבת תפקיד רה"מ

האם ברגע האחרון בכל זאת יימצא פתרון שימנע ממשלה בישראל? בימים האחרונים, גורמים בתוך המערכת הפוליטית וגם מחוצה לה מקיימים ניסיון מחודש לבדוק את היתכנותה של עסקת חנינה לראש הממשלה נתניהו. אותם גורמים מבינים שמדובר בחלון הזדמנויות לעסקה שמציעה: נתניהו יקבל חנינה מכל האישומים נגדו, בתמורה לכך שיעזוב את החיים הציבוריים. כל זאת, בניסיון למנוע בחירות נוספות בזמן הקצר שנותר - עד יום רביעי הבא.

אותם גורמים מגששים ופונים גם למעורבים בתהליך: חלק מהגורמים בדקו את היתכנות היוזמה מול ריבלין ומנדלבליט. מהבדיקה עולה שניתן יהיה להשיג הסכמה עקרונית של הנשיא והיועמ"ש למהלך בתנאי שראש הממשלה נתניהו יסכים להודות בחלק מהאישומים נגדו ולהתרחק מהחיים הפוליטיים.

מאחורי יוזמה שכזאת, אם תצא לפועל, המערכת הפוליטית תתייצב מקיר אל קיר. עם זאת, למהלך דרושה הסכמה ראש הממשלה נתניהו עצמו, שטרם נתן אותה.

הדיבורים על חנינה, במערכת הפוליטית ומחוצה לה, קיימים. עם זאת, ייתכן שלוח הזמנים הצפוף לא יאפשר להתגבר על כל המכשולים המשפטיים ולמנוע בחירות – גם אם נתניהו יסכים לעסקה.

mako

 

art

 צבע אדום