מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מנדלבליט: "אין מקום לפתוח בבדיקת קשרי הפרקליטות עם שופטים"

היועץ המשפטי לממשלה דוחה את העתירה שהוגשה לפתוח בהליך בדיקה נגד פרקליט המדינה שי ניצן ששיגר מכתב לשופטים מכהנים ודרש מהם לצאת להגנתו בתקשורת, "חבל שטעות שנעשתה בתום לב נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים על תדרוכים פסולים"

מנדלבליט: "אין מקום לפתוח בבדיקת קשרי הפרקליטות עם שופטים"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט כי אין מקום לפתוח בבדיקת קשרי הפרקליטים עם השופטים, זאת לנוכח עתירה שהוגשה נגד פרקליט המדינה שי ניצן שבמכתב ששיגר לשופטים בדימוס, דרש מהם לצאת להגנתו באמצעי התקשורת.

במכתב התשובה מטעם מנדלבליט נכתב, כי "פנייתכם ליועמ"ש הגיעה על רקע שליחת הודעת דואר אלקטרוני אשר נשלחה על ידי פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן לפורום יוצאי הנהלת הפרקליטות בניהם גם ארבעה שופטים מכהנים".

במכתב מודה היועמ"ש כי "המייל נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר המונה עשרות מנהלים, ובכללם הופץ בטעות גם לארבעת מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת".

את מכתבו מסיים מנדלבליט בהבעת צער על ש"טעות שנעשתה בתום לב נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים בדבר 'תדרוכים פסולים' של פרקליט המדינה לשופטים מכהנים".

מ"התנועה למשילות ודמוקרטיה" שעתרה ליועמ"ש נמסר, "ביקשנו מהיועץ שיבחן את ההתכתבות שניהל פרקליט המדינה עם שופטים ועורכי דין פרטיים לאורך תקופה ארוכה. לצערנו, קיבלנו תשובה לפיה מנדלבליט מסתפק בתגובה של שי ניצן ולא מוצא לנכון לבחון לעומק את ההתנהלות וההשלכות".

"חשבנו שנכון לכל הפחות לבחון את העניין. חבל".

חדשות JDN

art

 צבע אדום