ירון אברהם: גורמי מודיעין ישראליים הגיעו לאמירויות אחרי ההיעלמות של שליח חב״ד כדי להשתתף בחקירה.
בדרך לטיסה ישירה למלבורן? 'אל על' בטיסות ניסוי לאוסטרליה
החברה חכרה מטוסים חדשים ובמקביל תבצע ניסוי בדרימליינר לאוסטרליה במטרה לבחון היתכנות לטיסות ישירות למלבורן • הדברים פורסמו במסגרת הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השלישי של השנה שרשמו גידול בהכנסות – אך לא ברווחיות, כשהרעה זו מתבססת שוב על התקן החשבונאי החדש • לכאן 'נעלמו' 4.5 מיליון דולר ברבעון
אל על מודיעה על כוונתה לבצע טיסות ניסוי ישירות לאוסטרליה על מנת לבחון התכנות לביצוע טיסה ישירה למלבורן.
הטיסות יבוצעו במהלך הרבעון השני של שנת 2020 לראשונה בהיסטוריה, טיסה ללא חניית ביניים, מנתב"ג למלבורן וחזרה (בכפוף לאישורים רגולטוריים) במטוס דרימליינר. החברה לא מסרה פרטים נוספים על המהלך ואלה יימסרו בהמשך.
"כחלק מאסטרטגית הצמיחה, אנו פועלים לעיבוי הפעילות הקיימת והמשך הרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. עד כה ב- 2019 השיקה החברה את הקווים לניס, סאן פרנסיסקו, מנצ'סטר ולאס וגאס, וב- 2020 צפויה החברה להשיק את הקווים לשיקאגו, לטוקיו, לדבלין ולדיסלדורף", אמר מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין.
במקביל מסכמת החברה את הרבעון השלישי של שנת 2019 עם גידול בפעילות העסקית, עליה בנתח השוק, ירידה בעלויות הדלק ורווח בסך של 27 מיליון דולר. כמו כן, החברה הודיעה היום על הגדלת צי מטוסיה בשלושה מטוסים נוספים מסוג NG 737-800.
אוסישקין אמר עם פרסום הדוחות, כי "למרות התחרות בנתב"ג הצליחה החברה להגדיל את הכנסותיה ולשפר את נתח השוק שלה ב- 2%, כאשר מספר הנוסעים גדל בכ-6.5%".
המנכ"ל אמר, כי "תוכנית ההצטיידות של החברה מתקדמת בהתאם למתוכנן, עד כה קלטה החברה 12 מטוסים חדשים מדגם 787-9. עד תום הרבעון הראשון של שנת 2020 צפויה הגעתם של ארבעה מטוסי דרימליינר נוספים מדגם 787-8 ובכך תושלם התוכנית".
לצד זה, ציין אוסישקין, יצאו משירות החברה בתחילת השנה כל מטוסי ה- 767-300 ובהמשך יצאו משירות כל מטוסי 747-400, כשהאחרון שבהם סיים את פעילותו בתחילת חודש זה, בטיסת פרידה מיוחדת ומרגשת לאחר כ- 50 שנות שירות של הצי בחברה. "השלמנו את עיקר התכנית לשיפור פנים המטוס בצי צר הגוף מדגם NG737-800. חתמנו על הסכם לחכירה של שלושה מטוסים נוספים מדגם NG 737-800 לתקופה של שש שנים, אשר הראשון שבהם צפוי להתקבל בחודש הבא והשניים האחרים צפויים להתקבל בחודש אפריל 2020.
"צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר ולראשונה ירד הגיל הממוצע של המטוסים מתחת לעשר שנים. המוצר שלנו משתפר ואנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו".
סמנכ"לית הכספים, דגנית פלטי הסבירה כי "החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח, כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל בשוק ומירידה בכמות הדלק שנצרכה על ידי מטוסי החברה וזאת על אף הגידול של כ- 8% בפעילות, בעיקר עקב הפעלת המטוסים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק.
"יישום לראשונה של התקן החשבונאי 16 IFRS הרע את תוצאות החברה ברבעון בסך של 4.5 מיליון דולר, ובתשעת החודשים בסך של כ-14.5 מיליון דולר.
"החברה חתמה על עסקה במבנה JOLCO למימון המטוס הראשון מדגם 787-8 שצפוי להתקבל בסוף השבוע. המימון בסך של 125 מיליון דולר כולל הלוואה בסך 106 מיליון דולר מבנק זר לתקופה של 12 שנים וסכום נוסף של 19 מיליון דולר במטבע יין יפני שיועמד על ידי חברה יפנית. יתרת החוב תיפרע לאחר עשר שנים בסכום מוסכם מראש של 45 מיליון דולר".