מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גנץ: "בדמוקרטיה בריאה רה"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק"

יו"ר כחול לבן התייחס לעצרת התמיכה בנתניהו שצפויה להתקיים הערב בתל אביב, תקף את ראש הממשלה אך הצהיר כי "הזכות להפגין וחופש הביטוי - נשמת אפה של הדמוקרטיה". בליכוד החליטו לבטל את השתתפות הפוליטיקאים, בעקבות חוסר ההיענות

גנץ: "בדמוקרטיה בריאה רה"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק"
אילוסטרציה צילום: פלאש 90​​​​​​

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס להפגנת הימין הצפויה הערב בתל אביב נגד מערכת המשפט, בעקבות הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימיו נתניהו, ואמר כי, "הזכות להפגין וחופש הביטוי – נשמת אפה של הדמוקרטיה. בדמוקרטיה בריאה לכל אדם יש זכות להביע את דעתו באופן חופשי. בדמוקרטיה בריאה ראש ממשלה לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק עליה הוא אחראי".

ח"כ איציק שמולי מ'העבודה' הוסיף כי, "זו הפגנה שדגל שחור מתנוסס מעליה בשל הכותרת שניתנה לה. לא הגנה מפני הפיכת השלטון יש כאן אלא ניסיון התבצרות בתוכו תוך ניסיון בוטה ומסוכן להרעיל את ההמון בתיאוריות קונספירציה, שקרים והכפשות ולהמרידו כנגד מוסדות המדינה. העובדה שראש הממשלה עוסק כבר יומיים בארגון הסעות והמרצת מפגינים במקום בבעיית המיגון של 2 מיליון אזרחים או בקריסת בתי החולים רק מוכיחה שאינו מסוגל להפריד בין מצבו האישי לתיפקודו הציבורי".

מוקדם יותר היום החליטו מארגני ההפגנה שלא להזמין פוליטיקאים מהליכוד או גוש הימין לנאום או להשתתף באירוע. זאת, לאחר שנודעה ההיענות הנמוכה של ראשי הסיעות בבלוק הימין וח"כים בליכוד להגיע להפגנה. ראש הממשלה בעצמו אינו צפוי בשלב זה להשתתף בהפגנה אך הוא צפוי לשהות בתל אביב הערב ועשוי לשנות את החלטתו.

בין יוזמי האירוע נמצאים ארגונים כמו "התנועה למשילות ודמוקרטיה", תנועת "רגבים" ו-"אם תרצו". טרם ההחלטה לבטל את השתתפות הפוליטיקאים דווח ב'חדשות 12' כי רק יו"ר סיעת הליכוד הטרי, ח"כ מיקי זוהר וח"כ שלמה קרעי הודיעו כי בכוונתם להגיע לאירוע. השר מירי רגב אמר בראיון ל'ערוץ כנסת' כי "אעשה מאמץ להגיע להפגנה הערב, אבל אני אמורה לברך בשני אירועים". עוד אמרה רגב: ‏"לא לשכת נתניהו פנתה אלינו להגיע. מי שפנה אלינו זה הרבה מאוד פעילים ואזרחים, אנשי רוח".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להפגנת התמיכה ואמר כי "ההפגנה היא מיותרת. היא לא תוסיף לחוסן הלאומי-חברתי, והיא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב. לא שמעתי אחד מהליכוד שאמר שהוא יגיע. משום מה לכל אחד היום יש כנס, אירוע, או מפגש. רה"מ צריך להבין פה שאלה סימני קריאה גדולים, ואולי לשנות את המדיניות וההתנהלות". את הדברים אמר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה.

חדשות JDN

art

 צבע אדום