מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בצל ההתקדמות עם ליברמן: ראשי סיעות הדתיות מתאגדים למאבק על חילולי השבת

ממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי ראשי הסיעות החרדיות והדתיות בכנסת, מלבד 'הימין החדש' מתאגדים למאבק נגד פרצת חילול השבת בערי ישראל, זאת באמצעות מנופי לחץ שונים על ראשי הערים ועידוד העסקים השומרים על כבוד השבת בקרב הציבור • פרסום ראשון

בצל ההתקדמות עם ליברמן: ראשי סיעות הדתיות מתאגדים למאבק על חילולי השבת

יעקב ליצמן/בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: בצל ההתקדמות הפוליטית אל מול יו"ר 'ישראל ביתנו', כשבליכוד כבר מעלים אפשרות כי בסיעות החרדיות יאלצו להתפשר בחלק מדרישותיהם ובהם גם נושא תחבורה הציבורית בשבת שהיו לשיח פוליטי לאורך מערכת הבחירות - הסיעות הדתיות מתאגדות למאבק כנגד חילולי השבת במרחב הציבורי.

במסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' שהוכן על ידי חברי השדולה למען השבת שהתכנסה בשבוע שעבר ודבר כינוסה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בו הם מתכננים את המשך הצעדים כדי למנוע את המשך חילול השבת.

על פי המסמך שמתפרסם כאן לראשונה, מוצע למצוא תקציבים וכלים כדי להסביר את החשיבות של השבת, לצד החזקת הקשר הרציף כמו גם לחזק את הנציגים המקומיים ו"לתת להם גב פוליטי", נכתב.

בנוסף, נשקלת אפשרות של חקיקה, כאשר הסמכות עברה לאחרונה לרשויות המקומיות, כשבמסמך נכתב "נבחן את המציאות בו המנדט לשמירת השבת הפכה למנדט של הקודמות המקומיות במקום מדניות ארצית לאומית של הכנסת ושל הממשלה", כשהם יבדקו איך ניצן להשפיע על כך.

בנוסף, סוכם כי כלל הנציגים של השדולה שבהם נציגים מכל הסיעות הדתיות בלבד הימין החדש, כאשר כולם ידרשו בהסכמים הקואליציוניים שידרשו למנות נציג מטעם הרבנות הראשית כחבר בוועדה העוסקת במתן אישורי עבודה בשבת ובהם גם העבודות ברכבת ישראל שהובילו לא אחת למשבר פוליטי בכנסת ה- 20.

כמו כן מוצע במסמך להפעיל ״מנופים פוליטיים״ כהגדרתם, דהיינו לחץ פוליטי על ״ראשי ערים המובילים חילול שבת בעירם״, שמוצא שהם יתקלו בכעין חרם מול משרדי הממשלה חברי כנסת וראשי וועדות בהם פעילים ראשי הערים הללו.

במסגרת ההסברה מציעים חסרי השדולה לפעול לכך שיחקו את העסקים השמורים על השבת ולעודד את הציבור לקנות ולרכוש מוצרים ממפעלים ומחנויות השומרות שבת ייתר על אלו שמחליטים אותה בפרהסיה. כאשר השדולה צפוייה להתכנס שוב ביום שבמי בקרוב לדיון נוסף.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום