מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 23°c
ירושלים 23°c
בית שמש 24°c
בני ברק 29°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הג'יהאד: "הושג הסכם הפסקת אש"; אזעקות בעוטף עזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו לפנות בוקר כי ישראל והג'יהאד האיסלאמי הגיעו להסכם הפסקת אש שנכנס לתוקף בשעה 05:30 • אזעקת צבע אדום נשמעה מעט לאחר השעה 06:00

הג'יהאד: "הושג הסכם הפסקת אש"; אזעקות בעוטף עזה

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו לפנות בוקר (חמישי) כי ישראל והג'יהאד האיסלאמי הגיעו להסכם הפסקת אש, בתיווך מצרים,  שנכנס לתוקף בשעה 05:30. למרות הדיווח, אזעקת צבע אדום נשמעה מעט לאחר השעה 06:00 ביישובי עוטף עזה.

הג'יהאד האיסלאמי אישר הבוקר את הדיווחים על הסכם הפסקת אש, לפיו הארגון יפסיק לשגר רקטות וישראל תתחייב להפסיק בסיכולים ממוקדים ובירי חי לעבר המפגינים על גדר המערכת וזה לצד התחייבות שההפגנות לא יהיו אלימות.

בישראל לא התייחסו לדיווחים, אך בשעות הקרובות צפוי פיקוד העורף לרענן את המגבלות על תושבי דרום הארץ. גורם מדיני בכיר התבטא אמש: "שקט ייענה בשקט".

 מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה, התראיין אמש לרשת אל מיאדין הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, ואמר כי הוא מוכן לרגיעה, אך הציג רשימת תנאים ובהם "הפסקת ההתנקשויות, הפסקת הירי לעבר צעדות השיבה ולחייב את ישראל לקיים את ההבטחות שלהם בקהיר".

לדבריו, "אם ישראל תסכים, תהיה הפסקת אש תוך שעה. אין לנו בעיה להפסיק את האש, אך בתנאים שקבענו. ביקשנו שהפסקת האש תהייה בהסרת המצור".

לטענתו: ""כאשר ישראל מודיעה על הפסקת הלימודים - זה אומר שהצלחנו להעביר את המסר".

כיכר השבת

art

 צבע אדום