עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
איך מתנחל כמו סמוטריץ' גרם לשמאלנית מ'הארץ' להתרגש?
עיתונאית 'הארץ' פרסמה מאמר בעיתון תחת הכותרת "לא חשבתי שסמוטריץ יגרום לי להתרגש. תמשיך, תמשיך" • כל הפרטים
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נעמה ריבה עיתונאית הארץ פרסמה השבוע מאמר תחת הכותרת "לא חשבתי שסמוטריץ יגרום לי להתרגש. תמשיך, תמשיך". איך הפוליטיקאי והמתנחל בצלאל סמוטריץ' יגרום לשמאלנית וכתבת "הארץ" להתרגש?
לדבריה, "לא חשבתי שהפוליטיקאי והמתנחל בצלאל סמוטריץ' יגרום לי, שמאלנית וכתבת "הארץ", להתרגש. אבל הנה זה קרה. ביום שני בשבוע שעבר הוא התראיין ל"תוכנית חיסכון" ב"חדשות 12" והכריז שהפתרון היחיד לפקקים בישראל הוא התחבורה הציבורית. האמירה הזאת מצטרפת לעיסוק הרב של שר התחבורה בממשלת המעבר בתחבורה ציבורית בשבועות האחרונים. לא זכור לי ששר התחבורה הקודם, ישראל כץ, דיבר בכזאת התפעלות ובכזה רגש על תחבורה ציבורית וקבע שרק היא הפתרון למשבר התחבורתי שישראל שרויה בו. סמוטריץ', כך נראה, הבין זאת מצוין; ומהר".
איך הוא הבין את זה? היא כותבת ש"אז על מה המהומה בשבועות האחרונים? משרד התחבורה החליט להקים מסלול הקרוי "נתיב פלוס" בכביש החוף מנתניה לתל אביב. בנוסף הוארך נתיב התחבורה הציבורית מכיוון ראשון לציון לתל אביב. מה זה אומר? שכלי הרכב הציבוריים רשאים לנסוע בנתיב, וגם נהגים המסיעים עמם נוסע. בנתיב מכיוון ראשון לציון, שכבר תיפקד כנת"צ, נדרשים הנהגים לצרף שני נוסעים כדי שיהיו רשאים לנסוע בו. המהלך נועד לצמצם את מספר כלי הרכב שנכנסים לגוש דן. זה לא פתרון מושלם, אבל בסיטואציה התחבורתית הנוכחית בישראל הוא התחלה טובה".
היא סיימה, כי "אני מקווה ששר התחבורה יתעלם מרעשי הרקע וימשיך במלוא המרץ לקדם את התחבורה הציבורית. עד להשלמתה של מערכת הרכבות הקלות והמטרו — תהליך שיימשך עוד שנים רבות — הדרך הנכונה לשיפור התחבורה הציבורית היא הקמתם של נתיבים לאוטובוסים, סלילת שבילי אופניים ושיפור התשתית הכוללת לנוסעים — למשל, תחנות אוטובוס נעימות ומדרכות מוצללות".