מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ליברמן מסית במפעל פינציה: ״נפעל לפירוק הועדה למען השבת״

במסגרת תעמולת הבחירות שעושה מפלגת 'ישראל ביתנו' על גבו של הציבור החרדי, הגיע היום יו"ר המפלגה, איווט ליברמן, למפעל פינציה שבירוחם ותקף את הוועדה למען השבת: "נפעל בחוק לפרק את הוועד הזה. זה לא קדושת השבת אלא קדושת הכסף"

ליברמן מסית במפעל פינציה: ״נפעל לפירוק הועדה למען השבת״
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בשעות האחרונות הגיע יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן למפעל פינציה שבירוחם, הנמצאת בעין סערה ציבורית והצהיר: "נפעל לפירוק של אותו ועד לשמירת קדושת השבת".

הרקע להצהרה זו, בא לאחר שבחסידות גור הטילו חרם צרכנים של נגד המפעל, בעקבות פעילותו בשבת, רחמנה ליצלן. על פי הדיווח לפני מספר חודשים ב'חדשות 12', חסידות גור העבירה הנחיה לרשתות השיווק ובעלי יקבים שלא לקנות מהמפעל בקבוקי זכוכית, מאחר והמהפעל ממשיך להפעיל במהלך השבת תנורים בטענה כי אפשר לעצור את פעילות, ובשל כך על העובדים לעבוד גם בשבת.

לאחר ביקורו של ליברמן, שבא לרכוב על מפעל זה לצורכי תימולת בחירות, הוא אמר, כי "המקום הזה, קיים מאז שנת 68. מ-68 עד לפני שלוש שנים לא היו שום בעיות. חלק ניכר מהעובדים במפעל פינציה הם גם עובדים דתיים. ולכן כל הדרישה הזאת שצצה פתאום (כי המפעל ישמור שבת. י.א.) לפני שלוש שנים, מאיזשהו גוף בלתי ברור, אותו גוף שקורא לעצמו הוועדה לשמירת קדושת השבת".

"הנהלת המפעל שרצתה להגיע להבנה והסדרה עם אותם אנשים בנושא השבת, שלוש שנים לא מצליחה להיפגש איתם. ליצור איזשהו דו שיח", הוסיף ליברמן לתקוף ולהסית, "מה שצריך להבין אם פה אותה קבוצה קיצונית תצליח ותכניע את המפעל, זה יהיה סופו של כל הסיפור של התעשייה הישראלית, זה למעשה מבחן ראשון. מה שאנחנו יודעים שבאותה רשימה מופיעים עוד כ-350 עד 400 מפעלים שהם הבאים בתור".

בהתאם לכך אמר ליברמן, כי "ישראל ביתנו, אחרי שנקים קואליציה עתידית, תפעל לפירוק של אותו ועד לשמירת קדושת השבת. אנחנו גם ניצור חרם נגדי, אנחנו נשתדל לרתום גם את התאחדות התעשיינים וגם את ההסתדרות. לא יכול להיות שמפעל שקיים מ-68 באותו מקום ובאותה מתכונת וכל הזמן הכל היה בסדר, יום אחד מתעורר ומתחילים כל מיני דרישות מכל מיני אנשים הזויים. כנראה מסתתרים מאחורי כל הדרישות האלה כל מיני אינטרסים כלכליים".

"נפעל גם בחוק לפרק את הוועד הזה (הוועדה למען השבת. י.א.)", הוסיף ליברמן להצהיר ולתקוף. "הגוף היחיד שחייב להיות מוסמך זה גוף ממלכתי, גוף של המדינה, יש גוף כזה הנקרא הרבנות הראשית. זה שהם הפכו לשוליה והם מזדנבים אחרי קבוצות קיצוניות, זה גם אחד הדברים שחייבים לשנות. ולכן אני חוזר ואומר מבחינתי יש פה מבחן חשוב לכל התעשייה הישראלית וצריך להבין שמה שמסתתר פה זה לא קדושת השבת אלא קדושת הכסף של כל מיני מקורבים לחצר כזו או אחרת".

חדשות JDN

art

 צבע אדום