מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סאגת המנדט השמיני: ועדת הבחירות לביהמ"ש – המנדט שייך ליהדות התורה

בתשובת ועדת הבחירות המרכזית לבית המשפט היא טוענת כי בכל סיטואציה המנדט השמיני של יהדות התורה יישאר בידיה ולא יעבור לליכוד. הדיון בביהמ"ש המחוזי מתקיים בעקבות עתירתו של עמית הלוי מקום 36 במפלגת הליכוד שלא נכנס לכנסת

סאגת המנדט השמיני: ועדת הבחירות לביהמ"ש – המנדט שייך ליהדות התורה
ארכיון צילום: דודי מודן, פלאש 90

סערת המנדט השמיני של מפלגת יהדות התורה ממשיכה חרף ההליכה לבחירות חדשות. בתשובת ועדת הבחירות המרכזית לבית המשפט היא טוענת כי בכל סיטואציה המנדט השמיני של יהדות התורה יישאר בידיה ולא יעבור לליכוד.

כזכור, מקום ה-36 בליכוד, עמית הלוי, הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בטענה כי במספר קלפיות נגרעו קולות מהליכוד ומאיחוד מפלגות הימין (שחתמו על הסכם עודפים עם הליכוד), כך שלליכוד מגיע מנדט נוסף על חשבון יהדות התורה שקיבלה את המנדט השמיני בזכות כמאתיים קולות בלבד של פער.

מנגד, בוועדת הבחירות טרם התייחסו למספר קלפיות בכסרא סמיע ובעפולה, שנמצאות בחקירת משטרה, שם על פי החשד זויפו קולות לטובת הליכוד. במקרה והקלפיות הנחקרות ייפסלו, הליכוד יפסיד מאות קולות שיחזירו את יהדות התורה למובילה במאבק על כל קול לטובת המנדט הנוסף.

לפני מספר שבועות נטען בדוח שהוגש לביהמ"ש כי מספירה חוזרת שקיימה לאחרונה וועדת הבחירות במספר קלפיות עולה כי המנדט השמיני של יהדות התורה שייך לליכוד. מאחר ותוצאות הבחירות כבר אינן בסמכות וועדת הבחירות, רק כאשר בית המשפט יאשרר את הספירה המחודשת, המנדט עובר לליכוד.

חדשות JDN

art

 צבע אדום