מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מהממשלה לאישום ולמשפט? הבכירים שמחכים להכרעה

בממשלה המעבר הנוכחית, ישנם שלושה ראשי מפלגות שעשויים לעמוד מול האשמות חמורות, יו"ר קואליציה לשעבר ושר אחד. מה המצב המשפטי של כל אחד מהם? ממשלה בבתי משפט - עושים סדר

מהממשלה לאישום ולמשפט? הבכירים שמחכים להכרעה
שדה התעופה בהרצליה צילום: ori, ויקיפדיה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע בימים הקרובים על הגשת כתב אישום נגד שר העבודה והרווחה מהליכוד, חיים כץ, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים.  אלא שהשר כץ לא לבד: אלו נבחרי הציבור שאימת הדין מרחפת מעליהם בימים אלה, בתוכם - שלושה ראשי מפלגות, שר ויושב ראש קואליציה לשעבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרך לשלושה שימועים לפני הגשת כתב אישום: בתיק 1000 - פרשת המתנות, בתיק 2000 - הקשרים עם נוני מוזס - באשמת מרמה והפרת אמונים, ובתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה! באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

השר חיים כץ: השימוע כבר התקיים וכתב אישום צפוי להיות מוגש בגין מרמה והפרת אמונים. כץ ייאלץ להתפטר מתפקידו כשר, בעקבות ההלכה המשפטית שנקבעה לגבי שרים בפרשות דרעי-פנחסי.

נועם רבקין פנטון, פלאש 90

השר הבא נגדו יש הליכים משפטיים הוא שר הפנים אריה דרעי. ישנה המלצת משטרה להעמיד אותו לדין על מרמה והפרת אמונים, עבירות מס חמורות, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר. חלק מהעבירות בוצעו גם אחרי שחזר למשרד הפנים לפני ארבע שנים. דרעי ממתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה בנושא.

יונתן זינדל, פלאש 90

רק אתמול המליצה המשטרה על הגשת כתבי אישום נגד סגן שר הבריאות – יעקב ליצמן בחשד למרמה והפרת אמונים, הצעת שוחד והדחת עדות, ניצול לכאורה של מרותו במשרד הבריאות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם של גורמי מקצוע. היועץ המשפטי לממשלה קיבל עכשיו את ההמלצה - ויקבל החלטה.

ולבסוף - איפה עומד תיק דוד ביטן? המשטרה כבר המליצה להעמיד אותו לדין בעבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס, בלא פחות מ-12 מקרים. גם כאן התיק מונח אצל מנדלבליט.

mako

art

 צבע אדום