מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"יש דיקטטורים בירושלים": מתקפה על בג"ץ בעקבות השארת רון קובי בתפקידו

תגובות חריפות להחלטת בג"ץ להשאיר כרגע את רון קובי בתפקידו ולא לאפשר את קיום השימוע. ח"כ אייכלר: "מלמדת על איבת שופטי בג"צ המעודדים שטנה נגד היהדות החרדית". ח"כ מלכיאלי: "שופטי בג"צ רמסו בדרכם כל החלטה מקצועית כמתחייב בחוק"

"יש דיקטטורים בירושלים": מתקפה על בג"ץ בעקבות השארת רון קובי בתפקידו
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

ח"כ ישראל אייכלר הגיב הערב (שני) בחריפות להחלטת בג"ץ להשאיר כרגע את רון קובי בתפקידו ולא לאפשר את קיום השימוע: "החלטת הבג"צ להעניק חסינות לראש עיריית טבריה בזכות מסע הסתה מטורף נגד החרדים מלמדת על איבת שופטי בג"צ המעודדים שטנה נגד היהדות החרדית. שלילת סמכותו של שר הפנים הנבחר מוכיחה כי יש דיקטטורים בירושלים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מ'ש"ס' אמר, "לצערי, הוכח שוב כי בישראל 2019 אין כל משמעות להליכתם של אזרחי ישראל לקלפי. ישנם שופטים על פיהם יישק כל דבר, וביוחד אם אפשר על הדרך לדרוס את נבחרי הציבור אשר נבחרו כחוק. מיותר לציין כי שופטי בג"צ רמסו בדרכם כל החלטה מקצועית כמתחייב בחוק, ובניגוד לכל היגיון. יובהר עוד, כי העובדה שבתפקיד שר הפנים מכהן אריה דרעי אינה בהכרח זו שגרמה לשופטי בג"צ להיתחמק מהנהלים הקבועים בחוק במקרים כגון אלו".

כזכור, שופטי בית המשפט העליון קבעו היום כי רון קובי יישאר לעת עתה בתפקיד ראש עיריית טבריה וכי השימוע בעניינו יידחה בשבוע נוסף ובמהלכו, ישקול השר אריה דרעי את הצעת השופטים למנות חברי ועדה קרואה שיעבירו את תקציב העירייה יחד עם רון קובי.

נשיאת העליון חיות הודיעה כי המדינה תצטרך לאשר עד ה-5 באוגוסט את הצעת העליון לפיה ראש עיריית טבריה רון קובי יעמוד בראש ועדה שתמלא את תפקידי המועצה. זאת, עד לשימוע שלו שיערך באוקטובר, כדי לאפשר לו לאשר את התקציב.

‏רון קובי אמר לאחר כי, "בג"ץ קבע היום בבירור ששר הפנים יצר ניגוד עניינים ברור איתי. אריה דרעי קיבל היום בבית המשפט שיעור מאלף בדמוקרטיה. הגיע הזמן ששר מושחת כזה לא יכהן בממשלת ישראל".

חדשות JDN

art

 צבע אדום