מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

יקבל הגנה? היום הדיון בבג"ץ בעתירה של רון קובי נגד אריה דרעי

בית המשפט העליון ידון היום בעתירה של ראש עיריית טבריה נגד משרד הפנים והעומד בראשו, בדרישה למנוע מהם לקיים לו שימוע לפני פיטורים. בהרכב השופטים: אסתר חיות, חנן מלצר ומני מזוז. הטענה של קובי: דרעי בניגוד עניינים ושר בממשלת מעבר

יקבל הגנה? היום הדיון בבג"ץ בעתירה של רון קובי נגד אריה דרעי
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ ידון היום בעתירה של ראש עיריית טבריה נגד משרד הפנים והעומד בראשו, בדרישה למנוע מהם לקיים לו שימוע לפני פיטורים. לטענת קובי, לדרעי ואנשיו יש ניגוד עניינים בעקבות פעילותה של שס המקומית נגדו, בנוסף הוא טוען כי לשר בממשלת מעבר אין סמכות לפטר ראש עיר.

בראש הדיון שיתקיים היום בשעה 11:30 יעמדו נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר (המכהן גם כיו"ר וועדת הבחירות לכנסת ה-22, עליה מתמודד קובי) ושופט העליון מני מזוז.

בג"ץ הוציא לאחרונה צו ביניים למשרד הפנים, לפיו הוא אוסר לקיים לראש עיריית טבריה רון קובי שימוע לפני פיטורים, עד להחלטתו בעתירה שהגיש קובי בשבוע שעבר. "בג״צ הוכיח היום בהחלטה תקדימית יוצאת דופן שהוא יוצא נגד סמכות שר הפנים להדיח ראש עיר, המשמעות היא שבית המשפט מבין שטבריה חייבת להשאר עיר חילונית", הגיב קובי להחלטה.

כפי שפרסמנו לראשונה ב'חדשות JDN', הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, בועז יוסף הודיע לחברי המועצה בטבריה כי השימוע שתוכנן ליום ראשון הקרוב במשרד הפנים נדחה למועד לא ידוע וזאת בשל צו ביניים שהוציא בג"ץ. בהודעה שקיבלו חברי המועצה נכתב: "בשל צו הביניים של בית המשפט, מועד השימוע שנקבע ליום ראשון הקרוב נדחה".

שר הפנים אריה דרעי הכריע לפני כשבועיים שלא תינתן ארכה נוספת לאישור תקציב הרשויות, זאת לאחר שנתן ערכה של שבועיים מהמועד הקבוע בחוק. בהודעת משרד הפנים נכתב כי בעקבות החלטת השר דרעי "יפוזרו מליאות המועצה ברהט, ירכא, טבריה ועוספיה וראשי הרשויות יוזמנו לשימוע שבו יוחלט על המשך כהונתם".

עוד ציינו בהודעת המשרד כי שר הפנים, העניק לרשויות הנ"ל, לפנים משורת הדין, ארכה של 14 ימים מעבר לתאריך הקובע (30.6.2019), על מנת לאפשר להן לממש את ההליך הדמוקרטי במליאות המועצה. התקציב לא אושר ברשויות אלה, למרות שלראשי הרשויות ניתנה חצי שנה לאישור התקציב, מאז הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018.

חדשות JDN

art

 צבע אדום