מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איחוד דרמטי בשמאל: ברק, שפיר ומרצ סיכמו על ריצה משותפת

מרצ וישראל דמוקרטית סיכמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות • ניצן הורוביץ יעמוד בראשות הרשימה, סתיו שפיר תעזוב את מפלגת העבודה ותוצב במקום השני, וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק יוצב במקום העשירי • כל הפרטים

איחוד דרמטי בשמאל: ברק, שפיר ומרצ סיכמו על ריצה משותפת

 

איחוד דרמטי בשמאל: יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, חברת הכנסת סתיו שפיר ורה״מ לשעבר ויו״ר ׳ישראל דמוקרטית׳ אהוד ברק, החליטו הבוקר (חמישי), לאחר פגישה לילית ארוכה, להקים ולהוביל יחד את "המחנה הדמוקרטי" בבחירות לכנסת ה-22.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בראש הרשימה, שתיקרא "המחנה הדמוקרטי", יעמוד ניצן הורוביץ, במקום השני תעמוד סתיו שפיר, שהחליטה לעזוב את מפלגת העבודה והייתה הגורם המלכד במגעים. אהוד ברק בחר לעמוד במקום ה-10 ברשימה.

שאר חברי המפלגה של ברק ימוקמו במקומות 3, 7, 9 , 14 ו-15. יוזמי האיחוד מאמינים שהקמת ׳המחנה הדמוקרטי׳ היא צעד ראשון והכרחי ב"משימה להחזיר את מדינת ישראל למסלול".

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי מדובר ב"מהלך דרמטי לחיזוק השמאל: הרחבת השורות הראויה לנו וחיזוק משמעותי לעמדות הצדק והשוויון כחלופה לימין המשיחי והמושחת. מהלך של גדלות נפש אישית וצעדים אמיצים ראויים לציון למען איחוד המחנה, כראוי לגודל השעה. ברכות וכבוד ליו״ר מרצ ניצן הורוביץ, לאהוד ברק לסתיו שפיר ולכל העוסקים במלאכה".

ח"כ מפלגתה של זנדברג, עיסאווי פריג', לעומת זאת, אמר: "לא לילד הזה ייחלתי. ייחלתי לשמור על הבית שלי, לשמור על הזהות שלי. אני רוצה להסתכל על חצי הכוס המלאה. מרצ הייתה עוברת לפני ואחרי. מרצ היא מפלגה עם ערכים. הכיוון הוא הקמת המחנה הדמוקרטי, אני מקווה מאוד שזה יעבוד, כי למרצ יש מוסדות וחשוב שהתהליך הזה יעבוד". 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום