מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שר המשפטים הדיח את המנכ"לית הוותיקה

לאחר 23 שנים במערכת המשפט הישראלית, מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, פורשת מתפקידה וזאת על פי דרישתו של השר אמיר אוחנה • "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת"

שר המשפטים הדיח את המנכ"לית הוותיקה
בחורי ישיבה, אילוסטרציה צילום: אהרון קרון, פלאש 90

בתום חמש וחצי שנים כמנכ"לית משרד המשטפים, אמי פלמור תפרוש מתפקידה בימים הקרובים בסיכום עם שר המשפטים, אמיר אוחנה ועל פי בקשתו.

"אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג" אמר השר אמיר אוחנה. "במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה".

עוד הוסיף השר כי "אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

אמי פלמור, ביקשה להודות "לשרות ציפי לבני ואיילת שקד על ההזדמנות, האמון והגיבוי שקיבלתי לנהל משרד מהחשובים והמשפיעים במדינה. אני מודה לשר אמיר אוחנה על דבריו החמים".

המנכ"לית שהודחה על ידי השר שנכנס זה עתה לתפקידו, אמרה "אני נפרדת מהמשרד אחרי 23 שנים של עבודה מספקת, הן כפרקליטה פלילית, הן כמנהלת מחלקת החנינות, והן כמנהלת כללית. בשנים אלה נגעתי בנושאים רבים ורגישים, משפטיים, כלכליים, וחברתיים. אני פורשת מהתפקיד מלאת סיפוק, ומודה ל-5000 עובדי המשרד ול-40 מנהלי היחידות , וכל מי שעבד לצידי במסירות ונאמנות לאורך השנים. אני מאחלת הצלחה רבה לשר אוחנה ולמחליפי, ואסייע בהעברה מסודרת של התפקיד".

לפני כחודש וחצי, פלמור התייחסה למקרה התקיפה של יענקי רוזנברג, ובראיון אמרה כי "הכוח העצום שניתן לשוטר הבודד באשר הוא, הוא כוח שצריך ללמוד לרסן אותו. לא יכול להיות שאזרח יימצא בסיטואציה כזאת כל כך חסר אונים, עם משהו שנחזה להיות כוח מופרז".

פלמור, ציינה בתחילת דבריה כי כמשפטנית היא חונכה להסתכל בזהירות על סרטון כזה, מאחר וטרם ברור אם זה הסרטון המלא, נסיבות נוספות וכו'. "אבל אחרי מכבסת המילים האלה, קודם כל כאדם" אמרה פלמור, "זה פשוט היה מראה מזעזע, חמור וקשה. ללא ספק נושא שצריך להיחקר ולהיבדק". לשאלת המראיין השיבה כי "אם אכן מה שראינו, זה מה שהיה - צריכות להיות לדבר הזה השלכות מרחיקות לכת בעיניי".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום