מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הופסקו המגעים עם 'מר"צ': אורלי לוי-אבקסיס תרוץ עם מפלגת העבודה

יו"ר סיעת "גשר" תרוץ יחד עם מפלגת העבודה בבחירות הקרובות. מר"צ: "פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בשמאל". לדברי יו"ר המפלגה: "במקום איחוד גדול פרץ בחר בשיריון קטן" • הערב: פרץ יכנס מסיבת עיתונאים

הופסקו המגעים עם 'מר"צ': אורלי לוי-אבקסיס תרוץ עם מפלגת העבודה
מל"ט, אילוסטרציה צילום: ויקיפדיה

יו"ר סיעת "גשר" ח"כ לשעבר אורלי לוי-אבקסיס חברה הערב (חמישי) רשמית לעמיר פרץ ותרוץ במסגרת מפלגת העבודה בבחירות הקרובות. פרץ ולוי-אבקסיס, שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה עם מפלגתה "גשר" בבחירות האחרונות, יקיימו הערב מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב שבה יודיעו על הריצה ברשימה משותפת.

מוקדם יותר הערב, עוד לפני ההודעה על החיבור עם לוי, פרסמה מפלגת העבודה הודעה לתקשורת שבה הודיעה על "מסיבת עיתונאים מיוחדת" שיערוך יושב הראש החדש עמיר פרץ. ההבנות בין שתי המפלגות טרם פורסמו, ולפי שעה לא ידוע איך תיבנה הרשימה המאוחדת ולא מן הנמנע שמסיבת העיתונאים תעסוק בנושא זה.

יו"ר העבודה הנכנס ניהל בימים האחרונים מגעים עם אישים רבים במערכת הפוליטית ומחוצה לה, כמו אורלי לוי-אבקסיס, ציפי לבני וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין על מנת להביא לחיבורים עם מפלגות נוספות לצד חיזוק רשימת העבודה במסגרת השריונים האישיים שיש ליו"ר מפלגת העבודה. לבני השיבה בשלילה לפניותיהם של עמיר פרץ ושל אהוד ברק שהזמינו אותה להתמודד עימם, ולפי ההערכות לא תחזור לחיים הפוליטיים.

מי שלא אהב את החיבור בין פרץ ללוי אבוקסיס הוא יו"ר מרצ הנבחר ניצן הורוביץ שמסר בתגובה לחבור כי "עמיר פרץ חוזר על הטעות של אבי גבאי ומרסק את האפשרות לאיחודים בגוש השמאל. במקום איחוד גדול הוא בחר בשיריון קטן"

הורוביץ סיפר כי "באתי לשיחות עם פרץ בלב שלם ובנפש חפצה, במטרה להביא בשורה חדשה ומלהיבה לציבור בישראל". אך הוסיף כי "לצערי, ברגע האמת, החליט עמיר פרץ לחזור על הטעות של קודמו בתפקיד, ובחר לסרב לחיבור בין מר"צ למפלגת העבודה".

עוד אמר יו"ר מר"צ במה שניראה כהשלמה עם העובדה שמר"צ לא תחבור לעבודה בבחירות הקרובות: "הוריתי למטה המפלגה להאיץ את קמפיין מרצ לבחירות הקרובות. לציבור בישראל מגיעה אלטרנטיבה ערכית, לציבור בישראל מגיעה מפלגת שמאל אידיאולוגית גדולה ומשפיעה שתשנה את המציאות ותחזיר לחיינו ערכים של שלום, שוויון וחופש. מר"צ בראשותי פתוחה לחיבורים וצירופים, אך מוכנה ומאורגנת לריצה לבד, בפתק אחד שכולו מרצ".

מנגד ח"כ שלי יחימוביץ שאתמול הודיעה על פרישה מהעבודה, בירכה את הצטרפותה של יו"ר גשר למפלגה ואמרה כי "הצטרפותה של אורלי לוי היא בשורה מצויינת למפלגת העבודה". יחימוביץ' ציינה כי ‫"אורלי היא לוחמת מעולה ואפקטיבית בזירה החברתית, והצטרפותה מחדדת את הקול הצלול של המאבק לצדק, לשיוויון ולגורלם של בני אדם בכל תחומי חייהם. השילוב של עמיר פרץ ושלה הוא תשובה טובה למתלבטים למי כדאי שיתנו את קולם: למי שדואגים לעצמם או למי שדואגים לעמם".

חדשות JDN

art

 צבע אדום