מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 25°c
חיפה 24°c
ירושלים 21°c
בית שמש 24°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בדגל התורה וש"ס מתחילים להתניע קמפיין - באגודת ישראל מנומנמים

62 ימים לקראת מערכת הבחירות הגורלית ובמפלגות החרדיות נרשמת התעוררות. למעט המפלגה החסידית שבה נרשמת שתיקה רועמת, בדגל התורה ובש"ס כבר מגבשים את צוותי האסטרטגיה ומנהלי הקמפיינים עמלים במרץ על המסרים החדשים • בש"ס צפויים להקים מטה רבנים מיוחד ולגייס רבנים נוספים ליתמכו ברשימה • כל הפרטים

בדגל התורה וש"ס מתחילים להתניע קמפיין - באגודת ישראל מנומנמים
ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

62 ימים לקראת הבחירות ולאחר תקופה שנשמעה בה דממה רועמת מצד הסיעות החרדיות, החלו בימים האחרונים ראשי המפלגות יחד עם צוותי האסטרטגיה והקמפיין להתניע מהלכים לקראת פתיחת הקמפיין באופן רשמי בימים הקרובים, כאשר ברשימה החסידית ממשיכים בינתיים לשמור על דממה.

דגל התורה:

במהלך השבוע התכנסו בבית 'דגל התורה' בבני ברק חברי צוות הקמפיין, לישיבת היערכות ראשונה בה נטלו חלק אנשי האסטרטגיה ומטה ההסברה של המפלגה. את צוות האסטרטגיה צפויים לנהל הצמד הנודע ירח טוקר את שמעון בריקטופף ובצוות ההסברה ייטלו חלק הצילייגערס משכבר הימים - אריה זיסמן, שלוימי פולק, ישראל קרביץ, יעקב מורגנבסר, איציק גרין, יוני איזנשטיין וישראל מאיר.

ב'דגל התורה' צפויים לחלק את הקמפיין לשניים - כאשר עד לראש חודש אלול יוציאו קמפיין אסטרטגי ארוז היטב במטרה להשיב לטענותיו של אביגדור ליברמן, כשגם הם מבינים שמדובר פה על בהליכה על חבל דק ושנדרשת זהירות שלא לשחק פוליטת לידיו של ליברמן. על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' בכוונת המפלגה לצייר את אביגדור ליברמן כצבוע בהקשר של פעילותו הפוליטי לצד החרדים והזגזוג הפוליטי שהוא מתמחה בו כבר שנים.

בנוסף למסרים שיועברו, כבר נשמעים בראיונות של חברי הכנסת המדברים על עברו הפלילי של ליברמן ושל חברי מפלגתו והם ינסו לצייר את מפלגת 'ישראל ביתנו' כמפלגה שמעודדת שחיתות בצירוף כאמור לאזכור הקשר האדוק שניהל עד לא מזמן עם החרדים וכל זאת בכדי לגחך את דמותו בפני הציבור הישראלי.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים', כי ב'דגל התורה' לא צפויים ככל הנראה למחזר את הסלוגן הקודם 'ברגע האמת' והם צפויים להחליפו בסלוגן חדש ומהודק.

את החלק השני בהיערכות לקראת הבחירות, יפתחו ב'דגל התורה' לקראת ראש חודש אלול, במהלכו יפתחו המטות בערים השונות ויחלו בעבודה הסיזיפית והחשובה של סידור המצביעים לפי קלפיות, כאשר במהלך חודש הרחמים והסליחות צפויים ב'דגל התורה' לצאת למסע סביב הארץ ולעורר את הציבור - בכדי להביא לתוצאה דומה לבחירות מחודש אפריל.

ש"ס:

גם בסיעת ש"ס פועלים מאחורי הקלעים ומכינים את הקרקע לקראת הבחירות כאשר יו"ר התנועה השר אריה דרעי, כבר קיים מספר ישיבות ממושכות יחד עם הצוות האסטרטגי ומנהלי הקמפיין וכך גם נערכו סקרים פנימיים וקבוצות מיקוד כשבש"ס מתכוונים להשיק כבר בשבוע הבא את קמפיין הבחירות במסיבת עיתונאים מיוחדת.

במפלגה הספרדית מכוונים את הכלים הכבדים בעיקר לימי הסליחות, כאשר בש"ס מתעדים לקיים אירועי ענק בהשתתפות אלפים כדי לעורר את השטח לקראת מערכת הבחירות הגורלית - אל מול השיח האנטי חרדי שפשט לאחרונה, כאשר כבר עכשיו מתנהל הצוות האסטרטגי אל המפגע ומוציא מסרים אל מול דבריו הפוגעניים של יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי את מרב תשומת הלב של המפלגה במערכת הבחירות הנוכחית, הם צפויים להניח בראשי הקהילות ורבנים מקומיים וזאת בכדי למקסם את התוצאה של התנועה במערכת הבחירות, כאשר בש"ס יפעלו לצרף עוד עשרות רבנים לרשימת רבני הקהילות ומגידי השיעורים שהתגייסו לטובת המפלגה והיו חלק מההישג המרשים בבחירות החולפות.

עוד נודע, בתחילת השבוע הקרוב יוקם בש"ס מטה מיוחד שמוגדר כ'מטה רבנים'.

אגודת ישראל:

אם את הסיעות האחרות ראינו עובדים במלוא המרץ, בסיעה החסידית ניתן רק בקושי להרגיש את מערכת הבחירות הקרבה, כאשר הצוות לא נועד לפגישות, הקמפיין האפשרי לא עולה לדיונים וראשי המפלגה עוסקים בשגרה וממעטים להתראיין או להתייחס לשיח הפוליטי האנטי חרדי, כאשר יו"ר הסיעה סגן השר ליצמן, שומר על דממה תקשורתית מאז סיום מערכת הבחירות החולפת.

ב'אגודת ישראל' טוענים, כי אין צורך בהכנות לקמפיין שכן הציבור החרדי ער לנעשה סביבתם ורובם ככולם מבינים את המשמעות של הבחירות הפעם שכל קול קובע, לכן הקמפיין יחל רק בסמוך לבחירות אז מטרת יהיה להביא את ולשפר את התוצאה של ההצבעה הקהילות הקטנות על ידי הפעלת מועצת הקהילות שהוקם בבחירות החולפות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בימים אלא פועלים ב'אגודת ישראל' על פיתוח מערכת ממוחשבת שתפעל ביום הבחירות ובה יהיה ניתן לעקוב אחר נתוני ההצבעה הפנימיים של הסיעה ולפעול לפיו כדי למקסם את התוצאה ולהביא לכך ש'יהדות התורה' תזכה לתוצאה זהה של שמונה מנדטים כפי שהיתה במערכת הבחירות החולפת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום