מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מאות מפגינים ברחובות על מותו של סלומון טקה ז"ל

יוצאי אתיופיה יצאו בשעות האחרונות לשורת הפגנות סוערות, על רקע הירי שבוצע אתמול על ידי שוטר בלבוש אזרחי בסלומון טקה ז"ל בן העדה האתיופית

מאות מפגינים ברחובות על מותו של סלומון טקה ז"ל
ארכיון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בקריית חיים מפגינים מאות על רקע הירי שבוצע אתמול על ידי שוטר בלבוש אזרחי בסלומון טקה ז"ל בן העדה האתיופית. בעקבות המחאה, נחסם לתנועה שדרות ההסתדרות בקריית חיים בקטע שבין צומת קריית חיים ( צומת הצריף) לצומת קרית אתא. כביש 22 באזור מחלף קרית אתא נסגר ל-2 הכיוונים.

מתנועת ש"ס נמסר כי היא דורשת לפתוח בחקירה מקפת על נסיבות הירי שגרמו למותו של סולמון טקה בן ה-19, אתמול בערב. "אסור להשלים עם תחושת עולי אתיופיה כי חלק מהם חוששים לצאת לרחוב בשל אלימות השוטרים נגדם. זעקתם וכאבם של העולים מאתיופיה וטענתם כי יד השוטרים קלה על ההדק כשמדובר בעולים מאתיופיה, מחייבים בדיקה מקיפה ואמינה. אסור שדמם של העולים היקרים יהיה הפקר".

מוקדם יותר היום השוטר שירה אמש לעבר טקה, שנעמר אמש על ידי מח"ש והובא לבית משפט השלום, שוחרר בהסכמת הצדדים למעצר בית מלא ומוחלט למשך 15 ימים. בנוסף בית המשפט הורה על איסור פרסום שמו ופרטיו של החשוד וכן איסור פרסום פרטי החקירה.

בעקבות המחאה, לבאים מכיוון דרום, התנועה בצומת הצריף מופנית לכיוון כביש 781. רחוב בן צבי בקריית חיים נחסם לתנועה לכיוון שדרות ההסתדרות בעקבות המחאה המתקיימת במקום. לידיעת ציבור הנהגים ייתכנו אף שיבושי תנועה בציר אחי אילת ובצירים הסמוכים.

לבאים למחלף מכיוון צפון ודרום, התנועה מופנית לכיוון קרית אתא. לנוסעים בכביש 75 במחלף ידין, התנועה מופנית לכיוון יגור. כביש 4 לדרום - צומת הקריון נחסם, התנועה מופנית לכביש 79 - מחלף ביאליק. ציבור הנהגים מתבקש להשתמש בדרכים חלופיות ולהשמע להנחיות ולהכוונות התנועה.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום