מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי הפלת המל"ט: טראמפ חתם על סנקציות נוספות על איראן

הנשיא הטיל עיצומים חדשים על טהראן בניסיון להגביר על הרפובליקה האיסלאמית את הלחץ לפתוח בשיחות חדשות על תכנית הגרעין שלה • טראמפ ציין כי הסנקציות יתמקדו בחמינאי, והדגיש כי ארה"ב לא מעוניינת בעימות. דיווח: לאור הסנקציות, איראן מקימה רשת טרור באפריקה

אחרי הפלת המל"ט: טראמפ חתם על סנקציות נוספות על איראן
אילוסטרציה צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם היום (ב') על סנקציות נוספות על איראן, בניסיון להגביר עליה את הלחץ לפתוח בשיחות חדשות על תכנית הגרעין שלה. לדבריו, הסנקציות החדשות יתמקדו במנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי. טראמפ שב והדגיש כי ארצות הברית לא מעוניינת בעימות עם איראן, אך לא יאפשר לה להשיג נשק גרעיני.

עם זאת, בטהראן אמרו כי לעיצומים החדשים לא תהיה השפעה עליה. זאת, על אף המשבר הכלכלי הקשה ממנו היא סובלת.

שתי האויבות הוותיקות היו בשבוע שעבר על סף עימות צבאי, אחרי שאיראן הפילה מל"ט ריגול אמריקני בשמי המפרץ ביום חמישי. עם זאת, הנשיא הבהיר כי היה מטיל סנקציות חדשות על טהראן גם ללא תקרית הפלת המל"ט. טראמפ נסוג ברגע האחרון מתגובה, אולם הבהיר בימים האחרונים כי האופציה הצבאית עדיין על הפרק כשגם באיראן ממשיכים לאיים.

בינתיים, שניים מבכירי ממשל טראמפ, שר החוץ מייק פומפאו והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שלפי הדיווחים תמכו בתקיפה שנעצרה, יצאו לשיחות באזור. בולטון הגיע אתמול לישראל ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשמחר ישתתף בפגישה משולשת עם מקביליו מישראל ומרוסיה.

פומפאו, שהגיע לערב הסעודית בחטף, נועד עם המלך סלמאן. הממלכה הסונית, יריבתה האזורית של איראן השיעית, מאשימה אותה באחריות לתקיפת מכליות הנפט ולשיגורי הטילים והמל"טים של המורדים החות'ים מתימן. בטהראן מכחישים זאת, אולם רק אתמול תקף מל"ט נמל תעופה בדרום הממלכה, ואדם אחד נהרג ועוד שבעה נוספים נפצעו.

גלובס

art

 צבע אדום