עמיחי שטיין: שגרירות איראן באיחוד האמירויות אומרת כי היא "דוחה באופן קטגורי את ההאשמות" על מעורבותה של איראן ברצח הרב הישראלי.
בעקבות השיבושים: נפתחה חקירת ההפרעות במערכת ה-GPS בנתב"ג
לאחר הדיווחים על הפרעות בקליטת ה- GPS שגורמות לבעיות בטיחות בנחיתות והמראות בנתב"ג, החוקר הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז החל בחקירה רשמית של ההפרעות. איגוד הטייסים התריע במכתב כי ההתנהלות מסכנת את הבטיחות
החוקר הראשי של משרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, החל בחקירה רשמית של תופעת ההפרעות במערכות ה-GPS המשבשות את הנחיתות בנתב״ג בשבועיים האחרונים.
ההפרעות שגורמות לבעיות בטיחות קשות על פי טענת הטייסים, יכולות לגרום לתקלות ואסונות תעופה בעת נחיתות והמראות. למרות זאת, הם טוענים כי הרשות ממשיכה להסתמך על הלוויינים לצורך נחיתות והמראות על אף האפשרות להשתמש באמצעי נחיתה מדויקים יותר ככל הנראה בעקבות שיקולים מבצעיים ומגבלות סביבה.
כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, איגוד הטייסים אף שלח מכתב ובו התריע כי ההתנהלות מסכנת את בטיחות הטיסות מהשדה ואליו.
בנוסף דווח בכאן 11, כי לטענת הטייסים שיבושי ה־GPS אינם מדווחים בזמן אמת כנדרש על פי חוקי התעופה וכתוצאה מכך "מתקבלות התראות שווא וסטיות מנתיבי הטיסה במרחב". גם חברת אל על מודעת לליקוי הבטיחות וביקשה מרשות שדות התעופה לגבש פתרון מיידי לבעיה הייחודית בסביבת נתב"ג שלטענתם "מהווה איום בטיחותי לכלל המפעילים האוויריים, כולל לחברות הזרות".
יתרה מכך, הבעיה החמירה מאוד בימים האחרונים, והתראות שווא, נתקי תקשורת ושיבושים במערכות, הובילו לפתיחת החקירה הרשמית.
מרשות שדות התעופה נמסר אז: "בשבועיים האחרונים קיימים שיבושים בקליטת ה – GPS במרחב נמל התעופה בן גוריון. השיבוש אינו מסכן את בטיחות המטוסים או הטיסה. נמל התעופה בן גוריון מצוייד במכשור בטיחותי תעופתי מהמשוכללים בעולם בתחום התעופה".
"בנתיבי הטיסה ובנתיבי הנחיתה וההמראה יש חלופות טכנולוגיות מבצעיות שאינן מצריכות קליטת GPS ומגדל הפיקוח מנחה את המטוסים לחלופות אלו בעת הצורך, בנוסף פקחי הטיסה עוקבים אחרי כל מטוס ממריא ונוחת על מסך המכ"ם ומוודאים שאינו סוטה מנתיבו ומהגובה הנדרש".