מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פגישתם של ראש החוקרים וראש הישיבה

מה שמותר לספר: לקראת הכנסת ספרי התורה שנגנבו מבית הכנסת בבני ברק, עלו קציני המשטרה לביתו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, משם יצאה תהלוכת ספרי הצורה לעבר בית הכנסת

פגישתם של ראש החוקרים וראש הישיבה

בבית ישב ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ומי שניהל את צוות החקירה המיוחד, שחקר ואיתר את ספרי התורה, התבקש לספר על האיתור, כמובן רק "מה שמותר לספר".

ראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד) רפ"ק אסף צוויג, סיפר לראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, "אנחנו גילינו מי האנשים, עקבנו אחריהם, בסוף ביום שבת עצרנו אותם כשהם פורצים למקום אחר, מסעדה" סיפר צוויג. "פרצו כספות וגנבו כסף, תפסנו את הכסף והם הסכימו לשתף פעולה".

בתיעוד הוידאו שהגיע ל'בחדרי חרדים' נשמע מפקד תחנת בני ברק סנ"צ יאיר וייצנברג שנכח גם כן במקום, מוסיף "ואז מצאנו את הכתרים". צוויג המשיך לתאר כי הכתרים של ספרי התורה הגנובים אותרו בבתיהם של העצורים, כך גם ה'אצבע' של ספרי התורה והמחשב שנגנב מבית הכנסת.

"חקרו אותם, הצליחו להגיע לשיתוף פעולה" המשיך ראש הצח"מ לתאר בפני הגרי"ג אדלשטיין שהאזין בקשב רב ובסקרנות לדבריו של רפ"ק צוויג, "אחד מהם הסכים לקחת אותנו לכפר שלו בשטחים, לשם נכנסנו כוחות גדולים של משטרה, צבא, מג"ב והמפקדים - שם מצאנו את הספרים מוחבאים".

יושבי החדר התעניינו, האם ספרי התורה אותרו בדיר של עיזים, וצוויג אישר כי "בצמוד יש שם ערימות קש, חציר. הם עטפו את זה בניילונים ויוטה, שלא יירטב ושיישמר".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום