מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 26°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 28°c
בני ברק 29°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

שטייניץ: "מתגבשות הבנות – סיכוי שנגיע ליציבות בלי צורך במלחמה"

השר הבכיר התייחס למצב בדרום: "יש סיכוי להגיע להסדרה שתקנה יציבות ושקט ארוך טווח". על השבויים: "יש לנו כוונה להחזיר את הגופות שלהם לארץ". על הכסף הקטארי: "זו הטעיה של הציבור. אותו כסף עובר כבר 20 שנה לרצועה כל חודש"

שטייניץ: "מתגבשות הבנות – סיכוי שנגיע ליציבות בלי צורך במלחמה"
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

שר האנרגיה יובל שטייניץ, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, התייחס היום (רביעי) למתיחות בדרום ואמר: "מתגבשת, אני מקווה, איזשהן הבנות. אני לא חושב שאנחנו עדיין שם ושאפשר לסמוך על זה, אבל נראה שיש סיכוי להגיע להסדרה שתקנה יציבות ושקט ארוך טווח לתושבי הדרום ולכול מדינת ישראל". לדבריו, "יש סיכוי שנגיע ליציבות בלי צורך במלחמה נוספת".

בראיון ל'חדשות 13' הסתייג שטייניץ ואמר כי, "זה הכל 'על קרח'. אי אפשר לדעת בוודאות. המצב לא יציב. המשבר ההומניטרי והלחצים בתוך עזה גדולים מאוד. גם יש גורמים שמנסים לערער את הדבר הזה". בנוגע לסוגיית השבויים ברצועה, אמר שטייניץ: "אני לא יכול להיכנס לתיק. יש לנו כוונה להחזיר את הגופות שלהם לארץ. במסגרת הסכם ארוך טווח יטופל גם הנושא של הגופות".

עוד הוסיף על הנושא ההומניטרי: "אנחנו כבר כמה שנים מנסים להביא יותר מים לתוך הרצועה. הכוונה היא להתנתק מעזה, אבל אין שם מספיק מים וחשמל, מזון ותרופות. אנחנו מעוניינים למנוע משבר הומניטרי. הסכומים הגדולים הם לא במים וחשמל, אלא התשלום השוטף. היינו מוכנים לתת תוספת במים. השלטון שם כל כך נורא שהם לא מסוגלים לשים את הצינור שלהם בצד כדי לתת עוד מים לאזרחים שלהם".

השר התייחס לכסף הקטארי שנכנס לרצועת עזה ודחה את הגינויים נגד המהלך: "זו הטעיה של הציבור. אותו כסף עובר כבר 20 שנה לרצועה כל חודש. פעם הוא עבר דרך רמאללה במקום דוחה. גם בתקופתו של ליברמן כשר ביטחון, של בוגי יעלון וגם של אהוד ברק".

חדשות JDN

art

 צבע אדום