בעקבות שינוי מדיניות: נפילת טילים ביישובים תותר לפרסום?

בעקבות שינוי ההתרעות של פיקוד העורף, בצנזורה הצבאית "מחשבים מסלול חדש". כיוון שכעת נוצר מצב אבסורדי, לכלי התקשורת יהיה מותר לדווח על ירי ליישוב מסוים אך לא על נפילה בו בשל הנחיות הצנזורה. טרם ברור באיזו צורה בדיוק ומתי

חרבות ברזל 19.6.2019 | 19:28

ארכיון | פלאש 90

בשבוע שעבר התבשרו תושבי ישראל כי מדיניות ההתרעה בישראל בעת ירי טילים, השתנתה ומעתה ההתרעות יהיו לפי יישובים ולא לפי אזורים. מטרת החלוקה החדשה הייתה למנוע מצב שבו עשרות אלפי תושבים נאלצים להיכנס למרחבים מוגנים כאשר אין צורך בכך. בצה"ל אף פיתחו בעקבות כך מערכת חדשה וחכמה שמחשבת את מיקום נפילת הטיל בסטייה של מטרים בודדים בלבד.

אלא שבעקבות שינוי ההתרעות של פיקוד העורף, בצנזורה הצבאית "מחשבים מסלול חדש". כיוון שכעת נוצר מצב אבסורדי, לכלי התקשורת יהיה מותר לדווח על ירי ליישוב מסוים אך לא על נפילה בו בשל הנחיות הצנזורה.

על פי הדיווח בערוץ 12, בצנזורה מבינים שהמצב צריך להיבחן ולכן בימים אלה בוחנים שינוי במדיניות הפרסום. על פי ההערכה, השינוי אכן יתבצע אך טרם ברור באיזו צורה בדיוק ומתי.

המערכות פועלות החל משבוע שעבר בחלוקה ל-1,700 אזורים נפרדים. כל יישוב בישראל קיבל אזור התרעה בפני עצמו, למעט רשויות גדולות שחולקו על פי השכונות בהן. "כשאנשים ישמעו אזעקה ויידע שהיא מופעלת רק ברדיוס המצומצם של המושב שלהם, הם יהיו צייתנים יותר", מסביר סא"ל ממן, "בנוסף, תעשיות ובתי חולים שלמים לא יידרשו להקפיא את העבודה שלהם בגלל התראות לא רלוונטיות".

פילוח האזורים: יישובים: כ-1,200. לראשונה – 10 ערים מחולקות: החלוקה המקסימלית הנה 4 אזורים נפרדים: חיפה – 4 אזורי התרעה. חדרה – 4 אזורי התרעה. ראשון לציון – 2 אזורי התרעה. ירושלים – 4 אזורי התרעה. הרצליה – 2 אזורי התרעה. רמת גן – 2 אזורי התרעה. תל אביב-יפו – 4 אזורי התרעה. נתניה – 2 אזורי התרעה. באר שבע – 4 אזורי התרעה. אשדוד – 4 אזורי התרעה. מוסדות (ריכוזי אוכלוסייה שהם לא חלק מרשות): כ-60. אזורי תעשייה: כ-50.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום