"חשש שאיראן תפעל נגד ישראל": הקבינט התכנס לדיון חריג

באופן חריג, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס לדיון בן שש שעות, בפעם השנייה השבוע. ההערכות: הישיבה עסקה במתיחות הגבוהה במפרץ הפרסי בין ארה"ב לאיראן. החשש: טהרן תנסה למתוח את החבל מול ארה"ב, באמצעות פגיעה בישראל

חרבות ברזל 19.6.2019 | 19:25

ארכיון | פלאש 90

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום לישיבה בן כשש שעות, מאז השעה 12:00 בצהריים, במשרד ראש הממשלה בירושלים, כך מדווח אריאל כהנא ב'ישראל היום. באופן חריג, מדובר בישיבה שנייה של הקבינט שכונסה בתוך שלושה ימים.

כהנא מציין שעל פי ההערכות, הישיבה הארוכה עסקה במתיחות הגבוהה במפרץ הפרסי בין ארה"ב לאיראן. בישראל חוששים כי איראן עשויה להפעיל את גרורותיה באזור – חיזבאללה בלבנון ובסוריה, או ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. על רקע המתקפות שיזמה איראן נגד מכליות נפט במפרץ הפרסי, ההערכה היא כי ייתכן שטהרן תנסה למתוח את החבל מול ארה"ב עוד יותר, באמצעות פגיעה בישראל.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר הבוקר בתרגיל צה״ל בצפון עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ושמע סקירות על התרגיל ושוחח עם המפקדים והלוחמים המשתתפים בתרגיל. "אני שומע את השכנים שלנו מצפון, מדרום וממזרח מאיימים בהשמדתנו. אני אומר לאויבים שלנו: לצה"ל יש כוח השמד גדול מאוד. אל תנסו אותנו", אמר נתניהו בתום הסיור.

חדשות JDN

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום