מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אנגלמן או רום? הכנסת תבחר היום את מבקר המדינה

מי יהיה מבקר המדינה הבא? אלוף במיל' גיורא רום שהציעו כחול לבן, העבודה ומרצ, או מתניהו אנגלמן, המועמד של הליכוד, ש"ס, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין • ההצבעה החשאית תיערך היום במליאת הכנסת בשעה 14:00

אנגלמן או רום? הכנסת תבחר היום את מבקר המדינה
ארכיון צילום: פלאש 90

 

היום (יום ב') יערכו בכנסת הבחירות החשאיות למבקר המדינה בישיבה מיוחדת החל מהשעה 14:00 במליאה, עוד קודם לכן ייערכו ישיבות סיעות כחול לבן וישראל ביתנו עם מסיבות עיתונאים.

מתוך אתר המלג

ח"כ אביגדור ליברמן הודיע שסיעתו תתמוך במועמד של הליכוד מתניהו אנגלמן. אולם ההצבעה היא חשאית ואם הקואליציה תשיג פחות מ-65 קולות, לא ניתן יהיה לדעת מי מקרב חברי הכנסת בחר במועמד האחר, אלוף במיל' גיורא רום.

על פי חוק מבקר המדינה, המבקר ייבחר על ידי הכנסת בהצבעה חשאית מאחורי פרגוד בישיבת הכנסת שנועדה לעניין זה בלבד.

אנגלמן הוצע לתפקיד על ידי שרים וחברי כנסת מן הליכוד, ש"ס, איחוד מפלגות הימין, כולנו וישראל ביתנו.

האלוף במיל' גיורא רום הוצע על ידי כחול לבן, העבודה, מרצ, ורע"מ-בל"ד.

מתניה אנגלמן הוא מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה. משנת 2010 כיהן מתניהו אנגלמן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון פאהן, קנה ושות'. אנגלמן מתגורר ביישוב נוף איילון.

רום, אלוף במיל', הוא יו"ר דירקטוריון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ואינו שופט בדימוס, בדיוק כמו אנגלמן. רום שירת כטייס קרב והיה אלוף ההפלות הראשון של חיל האוויר. בספטמבר 1969 השתתף בקרב אווירי במלחמת ההתשה ומטוסו נפגע על-ידי טיל מצרי. הוא נטש את המטוס, צנח פצוע במצרים ונלקח בשבי. בתום שלושה חודשים בשבי הוא שוחרר.

בפעם הראשונה מזה 30 שנה שאף אחד מהמתמודדים לתפקיד מבקר המדינה אינו שופט בדימוס.

גלובס

art

 צבע אדום