מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סקר 'ישראל היום': אין ממשלה בלי ליברמן

107 ימים ליום הבחירות, סקר נוסף מבשר רעות לגוש הימין, כאשר על פי תוצאותיו נתניהו זקוק לעוד שני ממליצים בכדי להרכיב ממשלה כשליברמן צופה בפעולותיה מספסלי האופוזיציה | באשר להתאמה לראשות ממשלה, נתניהו משאיר אבק למתחריו | 11% מתכוונים להצביע למפלגה אחרת

סקר 'ישראל היום': אין ממשלה בלי ליברמן
ארכיון צילום: פלאש 90

אחרי שלושה סקרים שניבאו את אותה התוצאה, גם העיתון המזוהה ביותר עם יו"ר תנועת 'הליכוד' ומועמדה לראשות הממשלה - בנימין נתניהו, מפרסם סקר שמציג תוצאה שהאחרון לא יאהב לשמוע.

על פי סקר שערך העיתון בשיתוף מכון 'מאגר מוחות' של הפרופ' יצחק כץ, לו הבחירות היו מתקיימות היום - התוצאה לימין ללא ליברמן - 59 מנדטים בלבד. תוצאה שתקשה שוב על נתניהו להקים קואליציה כאוות נפשו.

חלוקת המנדטים על פי הסקר היא כזו; 'הליכוד' מתחזק במנדט ועולה ל-36 מנדטים, לעומת 'כחול לבן' שנחלשת במנדט ל-34 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה היא 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן - שמתחזקת מחמישה מנדטים ל-8.

אחריה, 'יהדות התורה' וש"ס נחלשות במנדט ומקבלות כל אחת 7 מנדטים. תע"ל-חד"ש נשארת עם ששה מנדטים, 'הימין החדש' עושה קאמבק עם 5 מנדטים. בל"ד-רע"מ מתחזקת במנדט מארבעה לחמישה מנדטים.

מפלגת 'העבודה' ממשיכה להתדרדר וצונחת בשני מנדטים - מ-6 ל-4 מנדטים - קרובה יותר מאי פעם לאחוז החסימה, כך גם מפלגת 'מרצ' שנותרת עם ארבעה מנדטים כמו בכנסת ה-21.

מפלגת ימין מתנדנדת גם היא על אחוז החסימה - איחוד מפלגות הימין בראשות פרץ וסמוטריץ' שמקבלת 4 מנדטים, לעומת 5 כיום.

מתוצאות הסקר, עולה כי במידה וזו התוצאה בי"ז אלול - הרי שלגוש הימין ללא ליברמן ישנם 59 מנדטים - לעומת 53 לגוש השמאל-מרכז ערבים, כך שליברמן הינו שוב לשון מאזניים ובלעדיו אין ממשלת ימין וכנראה גם לא משמאל.

מי המועמד המתאים לראשות הממשלה?

39% השיבו כי בנימין נתניהו, 27% סבורים שבני גנץ מתאים יותר. 5% סבורים שאביגדור ליברמן מתאים. 3% סבורים שיאיר לפיד מתאים לתפקיד, 3% סבורים שגבי אשכנזי, 3% נפתלי בנט, 2% - אבי גבאי ו-18 אחוזים נתנו תשובות אחרות.

על מי נופלת האשמה בהקדמת הבחירות?

47% מאשימים את ליברמן, לעומת 43% שמאשימים את נתניהו. 

נתון מעניין שעולה בסקר - 11% מהמשיבים הבהירו כי יצביעו למפלגה אחרת מזו שהצביעו לה בבחירות הקודמות לפני כחודשיים.

מבין הנשאלים, רק 64% הבהירו כי יצאו בוודאות להצביע. הבחירות הללו תלויות יותר מתמיד באחוז ההצבעה.

הסקר נערך בקרב 525 אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה והטעות הסטטיסטית הינה 4.3%.  

נזכיר, כי כבר בשבוע שעבר, לאחר שביום רביעי הכנסת הצביעה על פיזורה, פורסמו שלושה סקרים ב'כאן11', ב'חדשות 13' וב'מקור ראשון', שהציגו תוצאה רעה מבחינתו של בנימין נתניהו - כאשר ליברמן הולך ומתחזק לבין 8 ל-9 מנדטים על חשבון גוש הימין שלא משיג רוב בלעדיו.עדיין 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום