מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דרמה במערכת הפוליטית: שרי הימין החדש פוטרו מממשלת המעבר

נתניהו החליט לפטר את ראשי מפלגת 'הימין החדש' שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות לכנסת העשרין ואחת מממשלת המעבר שקיימת

דרמה במערכת הפוליטית: שרי הימין החדש פוטרו מממשלת המעבר
איתן בן אליהו ותמיר פרדו, ארכיון צילום: פלאש 90

כשעתידם הפוליטי לוט בערפל, וטרם ברור האם ואיך יתמודדו לכנסת ה-22, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטורי השרים נפתלי בנט ואיילת שקד מהממשלה ומהקבינט המדיני בטחוני.

השניים שכיהנו בתפקידים הבכירים במשרד החינוך ובמשרד המשפטים, לא נבחרו מחדש לכנסת ה-21, אך המשיכו לכהן כשרים בממשלת המעבר מאחר ונתניהו לא הצליח להרכיב קואליציה, בזמן שהממשלה מממשיכה לעוד כשישה חודשים לקראת הבחירות החוזרות לכנסת ה-22.

גורמים בממשלה הסבירו כי סיבת הפיטורים היא בשל כך שהשרים לא נבחרו מחדש, אך חשוב לציין כי שני שרים נוספים שלא נבחרו מחדש לא פוטרו - בהם השר אורי אריאל המשמש כשר החקלאות והשר איוב קרא המשמש שר התקשורת.

על פי הדיווח אמש, נתניהו מתכוון לעשות שינויים נוספים בהרכב שרי הממשלה, טרם ברור האם ימנה שרים במשרדי החינוך והמשפטים בדגש על משרד החינוך שצריך להיערך לשנת הלימודים הבאה.

בנוסף, פיטורי השרה שקד מגיעים לאחר הדיווחים כי בליכוד שוקלים לשריין את שקד במקום ה 28 במקום חבר הכנסת אלי בן דהן שכעת נראה כי הדבר לא יקרה בשל המפוטרים.

עוד משמעות לפיטורי השרים הוא פקיעת מינויו של סגן השר מאיר פרוש במשרד החינוך שעל פי החור עם פיטורי השר פוקע גם מינוי סגן השר שמינויו יאלץ לבוא חזרה למליאת הכנסת.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום