מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 28°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ליצמן נגד ליברמן: יצא למסע הסתה משמיץ

סגן השר ליצמן תוקף בחריפות את ליברמן: "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, ולהסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו"

ליצמן נגד ליברמן: יצא למסע הסתה משמיץ
נמרוד שפר צילום: יח"צ

לאחר אישור חוק פיזור הכנסת הלילה, אור ליום חמישי, תוקף סגן השר יעקב ליצמן את ח"כ אביגדור ליברמן: "קיום בחירות חדשות כחודש אחרי הבחירות האחרונות, מנוגד לרצון העם ומנוגד לכל הגיון בריא".

"מדובר בכפיה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים שיכולים ללכת לדברים חשובים כמו תוספת משאבים למערכת הבריאות, לחינוך או כל מטרה אחרת לטובת הציבור.

לדברי ליצמן, "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו.

"לימוד התורה היה תמיד ויישאר תמיד ערך חשוב ונעלה בעם ישראל. שמירת מעמדם של בני הישיבות שתורתם אומנתם תמיד היה היסוד להצטרפות שלנו לכל ממשלה ולכל קואליציה. ברור לכל אחד שלא נוכל להסכים לשום חוק שמגביל לומדי תורה בישראל.

ליצמן טען, "לאורך כל הדרך הודענו כי לא נוכל להסכים לקביעת יעדי גיוס ומכסות לבני ישיבות בחוק הגיוס. לא הפתענו אף אחד ופעלנו ביושר ובשקיפות.

"מי שמנסה לכפות על יהדות התורה יעדי גיוס ומכסות בחוק, בניגוד לאמונתנו, בניגוד להוראות שקיבלנו ממועצת גדולי התורה – חותר נגד ממשלת ימין ופועל ממניעים פוליטיים להפיל את ראש הממשלה מסיבות אחרות.

סגן השר חשף: "יחד עם ראש הממשלה נתניהו וצוות המשא ומתן של הליכוד הפכנו כל אבן בדרך למניעת בחירות חדשות. לצערי דחה אביגדור ליברמן כל פשרה וכל ניסיון להידברות והסכמה.

הוא האשים את איווט: "במקום זאת, יצא למסע הסתה פרוע ומשמיץ, נגד הציבור החרדי ומנהיגיו, תוך האשמה בדברים שלא היו ולא נבראו".

"ההיסטוריה תשפוט הובלת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת והזויה, תוך ניסיון להסית בין האוכלוסיות והמגזרים, בניגוד לרצון רוב העם".

כיכר השבת

art

 צבע אדום