מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
ט' תשרי התשפ"ה | 11.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 29°c
חיפה 24°c
ירושלים 27°c
בית שמש 29°c
בני ברק 31°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אושר במליאה: הוסרה הגבלת מספר השרים

הצעת החוק הראשונה עברה היום ברוב מוחץ במליאת הכנסת. ההצעה, מסירה את ההגבלה הקיימת על כמות השרים שיכולים לכהן בממשלה, הגבלה שקיימת מתקופת ממשלת לפיד. בנוסף, ניצלו החברים את האירוע בכדי לדון על המשא ומת הקואליציוני

אושר במליאה: הוסרה הגבלת מספר השרים
ארכיון צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

בתום דיון ממושך, מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), את הצעת החוק הראשונה לכנסת ה -21, כשמאחורי הקלעים ניצלו ראשי הסיעות את מליאת הכנסת לשיחות מו"מ.

מדובר בהצעת חוק, שמטרתה להסיר את המגבלה על כמות השרים שיתמנו, כאשר המגבלה כיום עומדת על 22 שרים ושמונה סגני שרים, מגבלה הקיימת מתקופתו של יאיר לפיד שכיהן כשר האוצר.

במהלך הדיון, ניצלו חברי האופוזיציה את האפשרות ותקפו את הממשלה על כך שהיא מבזבזת את כספי הציבור למטרות פוליטיות ולצורך שוחד פוליטי, למען החסינות אותו מבקש נתניהו לעצמו.

במהלך היום, לא היה ברור כלל שיהיה רוב מוחץ להעברת החוק, כאשר שניים מהחברים שהיו אמורים לתמוך בחוק השר וחה"כ אריה דרעי וגן חה"כ בצלאל סמוטריץ׳ שחשו ברע, נשארו בביתם אך לבסוף הגיעו למרות הכל ותמכו בהצעה.

כך או כך, את הדיון במליאה ניצלו ראשי הסיעות בכדי לסגור קצוות בנושא גיבוש הקואליציה וגם נושא מבקר המדינה שעלה לדיון במהלך היום. כאשר גם ראש הממשלה נראה מסתודד עם סגן השר יעקב ליצמן ועוזרו מוטי בבצ׳יק בפאתי המליאה.

בנוסף, ההצבעה היום הגיעה ללא קואליציה, כאשר 65 התומכים, הם אלו שעל פי המסתמן כעת, יהיו חברים בקואליציה הבאה, מה שמלמד על הסיכומים השקטים אליהם הגיעו מאחורי הקלעים.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום