מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרבנות הראשית פרסמה את רשימת היבואנים שמכרו חמץ

הרבנות הראשית לישראל פרסמה את רשימת היבואנים שהגישו אישור מכירת חמץ למחלקת היבוא • הרבנות קוראת לציבור ולמפעלים לדרוש אישור מכירות חמץ מכל יבואן אשר אינו מופיע ברשימה

הרבנות הראשית פרסמה את רשימת היבואנים שמכרו חמץ

בימים האחרונים, פרסמה הרבנות הראשית את רשימת היבואנים שהגישו אישור מכירת חמץ למחלקת היבוא. הרשימה מסודרת לפי סדר הא-ב, ובין החברות ניתן למצוא את כל חברות המזון והשיווק הגדלות במשק.

בהודעה שפרסמה באתר, כתבה הרבנות הראשית: "יבואן אשר אינו מופיע ברשימה יש לדרוש ממנו שיציג את אישור מכירת החמץ. אישור מכירת החמץ – אינו מהווה תעודת הכשר. אין באישור מכירת החמץ של היבואן בכדי לאשר את כלל תוצרת היבואן ככשרה. יש להקפיד ולוודא כי לכל מוצר המתקבל בבית העסק יש אישור יבוא כשרות".

את הרשימה ניתן להוריד מאתר הרבנות הראשית.

מאידך יש לציין, שבריכוזים החרדיים יש בשנים האחרונות סחף של ממש בכל הקשור למוצרי חמץ המיוצרים לאחר הפסח. קוד הייצור לזיהוי המוצרים המיוצרים לאחר הפסח מתפרסם בכל העיתונות החרדית, במדורי מכתבים למערכת, ואף קיימים קווי עדכונים מיוחדים לכך. בכל סופר מקומי ניתן לראות את הקונים הופכים את מוצרי החמץ לכל הכיוונים – בניסיון לאתר את קוד הייצור, במטרה לדעת האם הוא נאפה ומיוצר לאחר הפסח, או שמא יוצר קודם לפסח ונמכר לגוי כדין.

הקוד המדובר הוא 19118 או 9118, שמשמעותו היום ה-118 לשנת 2019, שבשנה זו הוא ה-28 באפריל. כל קוד בעל מספר גבוה יותר, לדוגמה: 9131 מלמד על כך שהמוצר יוצר לאחר הפסח.

ביזנעס

art

 צבע אדום