מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ארבל: לחייב את הצבא לשלם ארנונה ביו"ש

פרסום ראשון: ח"כ משה ארבל הגיש היום את הצעת החוק הראשונה שלו. בהצעת החוק מבקש ארבל לחייב את הצבא ומתקני הממשלה לשלם ארנונה גם ביהודה ושומרון

ארבל: לחייב את הצבא לשלם ארנונה ביו"ש
ארכיון צילום: בחדרי חרדים

ח"כ משה ארבל הגיש היום את הצעת החוק הראשונה שלו. בהצעת החוק מבקש ארבל לחייב את הצבא ומתקני הממשלה לשלם ארנונה גם ביהודה ושומרון. לצורך השוואה: עיריית תל אביב זוכה מידי שנה לתשלומי ארנונה בסך של כ-700 מיליון שקל בשנה מ'הקריה' הצבאית בעיר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כותב ארבל: "ביהודה והשומרון, קיימים נכסי ממשלה שונים, בהם בסיסים צבאיים ושטחים התפוסים בידי משרד הביטחון, אשר אינם מעבירים תשלומי ארנונה לרשויות המקומיות באזור. זאת הן משום שאינם שייכים לתחום שיפוטן של הרשויות המקומיות באזור, ומשכך, אינם מחויבים בתשלום ארנונה להן.

"והן משום שסעיף 3 בדבר חבות תשלום ארנונה על נכסים ממשלתיים אינו חל באזור. מציאות זו פוגעת בעמידותן הכלכלית של הרשויות המקומיות באזור ומפלה לרעה את תושביהן".

לדברי ארבל: "מטרת ההצעה היא לתקן מצב זה באופן אשר ימנע את הפגיעה ברשויות המקומיות ביהודה ושומרון ותושביהן, ולקבוע כי נכסים המוחזקים על-ידי הממשלה באזור ייראה כאילו הם מצויים בתחום הרשויות המקומיות הקרובות אליהן, אף אם לא הוכללו בשטחן, לעניין תשלום ארנונה.

"וכצעד משלים לכך, מוצע לתקן את הפקודה ולהחיל את סעיף 3 לפקודה על הרשויות המקומיות באזור יהודה והשומרון במישרין".

כיכר השבת

art

 צבע אדום