עמיחי שטיין: הצהרת דובר המשרד לענייני אירופה והחוץ הצרפתי על האג צרפת מקבלת את ההחלטה. נאמנה למחויבותה רבת השנים למשפט הבינלאומי, צרפת שבה ומביעה את תמיכתה בפעילותו העצמאית של בית הדין, בהתאם לאמנת רומא.
מדוע עצרה רכבת ישראל את כל הפעילות מלבד רכבות הנוסעים?
הרכבת עצרה הבוקר את כל פעילותה, חוץ מרכבות הנוסעים, כדי לקיים אסיפות עובדים בנושא בטיחות • האסיפות התקיימו אחרי אירוע בטיחות חמור אתמול בלילה בכפר סבא, כאשר רכבת הוסטה למסילה הלא הנכונה וכמעט ופגעה בעובדים שערכו בה עבודות תשתית
הרכבת עצרה הבוקר (ב') את כל פעילותה, חוץ מרכבות הנוסעים, כדי לקיים אסיפות עובדים בנושא בטיחות. האסיפות התקיימו אחרי אירוע בטיחות חמור אתמול בלילה (א') בכפר סבא, כאשר רכבת הוסטה למסילה הלא הנכונה וכמעט ופגעה בעובדים שערכו בה עבודות תשתית. הרכבת פגעה במיכלי גז לריתוך, שהחלו לדלוף אך לא התלקחו. לבד מעובד שנחבל קלות ברגלו, לא היו נפגעים באירוע מקרב העובדים ונושאי הרכבת. המנכ"ל בפועל, אורי שריר, הורה על הקמת ועדת בדיקה בראשות אבנר גבאי, חוקר התאונות הראשי בחברה.
הרכבת מיהרה לפרסם נתונים המעידים על ירידה במספר אירועי הבטיחות בחברה. ב-2018 היו 63 אירועים שנחקרו, רובם חציה של הולכי רגל או כלי הרכב של המסילה, לעומת 78 אירועים ב-2017.
עוד לפני כן, אתמול בערב, התרחשה גם תקלת שירות חמורה בחברה - רכבת נוסעים לירושלים עצרה בשל תקלת תקשורת, כפי שכבר קרה אפילו אתמול, אלא שהפעם נתקעו הנוסעים שעתיים וחצי על המסילה ס בהמתנה לקטר חלופי. האיחור החריג הביא את המנכ"ל בפועל שריר להנחות על תחקיר בעניין.