מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אזעקות בדרום, צה"ל תוקף ברצועה

לילה לא שקט: אזעקות צבע אדום ממשיכות להישמע ברחבי הדרום גם בשעות הקטנות של הלילה, והלימודים בעוטף עזה לא יתקיימו מחר. במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים לתקוף יעדים ברצועה בתגובה לירי הבלתי פוסק

אזעקות בדרום, צה"ל תוקף ברצועה
התקיפות בעזה צילום: פלאש 90

הירי לא נפסק: תושבי הדרום ועוטף עזה ממשיכים לתוך לילה של צבע אדום. אזעקות נשמעו מאז חצות בקרית גת, קרית מלאכי, אופקים, חוף אשקלון ואשכול. סמוך לשעה 23:00 נשמעה אזעקה גם בבאר שבע - לראשונה מאז תחילת ההסלמה הנוכחית. מוקדם יותר דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו עשרות יעדי טרור נוספים של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה. בין היעדים שלושה בנייני מפקדה של החמאס והג'יהאד.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע העבירו את כלל החולים והציוד למחלקות ממוגנות. סך הכל מועברים 54 מאושפזים ועוד 26 יילודים למחלקות ממוגנות. "אנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי", הסביר מנהל המרכז הרפואי, ד"ר שלומי קדוש. "לצערי, עדיין קיימות בבית החולים מחלקות שאינן ממוגנות, ובכל הסלמה אנו נאלצים להעביר מאושפזים כדי לשמור על בטחונם".

החל משעות הבוקר בשבת נורו לעבר ישראל יותר מ-250 רקטות. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים, ולמעלה מ-70% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים. עם זאת, בבאר שבע זוהתה פגיעה בבית ספר ובמבנה נוסף, ללא נפגעים. בשטח פתוח סמוך למועצה האזורית מרחבים נפלה רקטה, שהציתה שרפה קטנה - שכובתה במהירות.

צה"ל תקף כ-120 יעדים

בין 120 היעדים שהותקפו על ידי כוחות צה"ל היו אתר לייצור אמצעי לחימה רקטיים של חמאס בתווך התת-קרקעי במרחב נצרים, אתר שלדברי דובר צה"ל הוא "ייחודי ביכולות הייצור שלו" ומהווה יכולת מרכזית ביכולות הארגון לייצר אמצעי לחימה רקטיים ברצועה.

עוד הופצצה מפקדת גדוד בוריג' של חמאס שבה היה אתרי ייצור אמצעי לחימה של הארגון ושני מתחמים צבאיים משותפים לשני ארגוני הטרור הפלסטיניים בבית להיא. "התקיפות בוצעו בתגובה לירי תלול המסלול שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל", הדגיש דובר צה"ל.

סמוך לשעה 22:00 צה"ל תקף מבנה בן שש קומות של הזרוע הצבאית של חמאס. המבנה בשכונת רימאל בצפון הרצועה הכיל משרדים של חמאס ושימש את מנגנון הביטחון הכללי והמודיעין הצבאי של הארגון. על פי דיווחים פלסטינים בגל התקיפות האחרון נפצעו שלושה בני אדם. במקביל שוגרו מספר רקטות לעבר אשדוד ואלו ייורטו בידי כיפת ברזל.

במתקפה נוספת הותקף בניין, שלישי במספר, בן שמונה קומות בשכונת רימאל בצפון הרצועה, ובו משרדים של חמאס והג'יהאד. המבנה שהותקף שימש את מנגנון מטה הגדה של חמאס, האחראי על הכוונות פעילי הטרור במרחב יהודה ושומרון באמצעות הובלת פיגועים, העברת כספים ומענה לוגיסטי.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הודיע מוקדם על השמדת מנהרת טרור התקפית של הג'יהאד האיסלאמי שגם חצתה את גדר המערכת. דקות ספורות לאחר שחשף דובר צה"ל את דבר המנהרה שחפר הג'יהאד, עלה לרשתות סרטון בו נראית התקיפה של חיל האוויר על המנהרה סמוך לרפיח. אפשר לראות את הפצצות יורדות בשורה אחת אחרי השנייה לאורך הנתיב של המנהרה כדי למוטט חלקים נרחבים ממנה ובעצם להרוס ולהשמיד אותה.‎

המנהרה של הג'יהאד האיסלאמי הושמדה באמצעות תקיפת מטוסי קרב של צה"ל והייתה מצויה במעקב טכנולוגי עד להשמדתה. בצה"ל טוענים שייעודה היה ביצוע פיגוע טרור בשטח ישראל. המנהרה נחפרה על ידי פעילי ארגון הג'יהאד האיסלאמי מכמה מוקדים, עומקה מעל 20 מטרים והיא כוללת מספר כניסות.

כשעה לאחר לאחר ההודעה, בצה"ל פירסמו תיעוד המוכיח כי ארגון הטרור ניהל אתר חפירה בפתח המנהרה. לטענת צה"ל, בתיעוד ניתן לראות את "עבודות פינוי העפר מתוך חלל המנהרה במסווה אזרחי ובאופן שיטתי".

"הירי מעזה פראי - נמשיך לתקוף"

על רקע השיגורים הבלתי פוסקים של רקטות אל עבר דרום הארץ, דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס תדרך במוצאי שבת על ההתפתחויות האחרונות. לדברי מנליס, עיקר הפעילות בסבב האחרון שייכת לארגון הג'יהאד האיסלמי וחמאס לא מצליח לאכוף משמעת עליהם.

עוד אמר דבר צה"ל בתדרוך לכתבים הצבאיים כי ירי הצלפים לעבר עמדות צה"ל אמש גם הוא בוצע בידי הג'יהאד. למרות זאת מהבוקר ישנו ירי מתואם ומתוזמן של החמאס והג'יהאד, אותו הוא מכנה "ירי פראי". על פי מנליס גל התקיפות ברצועה צפוי להתרחב משמעותית.

באיחוד האירופי גינו את ירי הרקטות מרצועת עזה לישראל. "ירי הרקטות מעזה לישראל חייב להיפסק מיד. יש צורך להפסיק את ההסלמה של מצב מסוכן זה כדי להבטיח את ההגנה על חייהם של אזרחים", נמסר בהודעה. "לישראלים ולפלסטינאים יש הזכות לחיות בשלום, בביטחון ובכבוד. רק פתרון מדיני יכול לשים קץ לאלימות".

mako

art

 צבע אדום