מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת מיזוג? כחלון ונתניהו ייפגשו לראשונה מאז הבחירות

יו"ר המפלגה יגיע מחר לביתו של נתניהו בקיסריה כחלק מהמגעים להרכבת הקואליציה, ואינו צפוי להעלות את נושא האיחוד. במקביל, יריב לוין מפציר בשותפות להעביר לו את דרישותיהן עד סוף החג

לקראת מיזוג? כחלון ונתניהו ייפגשו לראשונה מאז הבחירות
אילוסטרציה צילום: יעקב כהן, פלאש 90

הבוקר (חמישי) יתחדשו המגעים להרכבת הקואליציה הבאה, כאשר יו"ר כולנו משה כחלון יגיע לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה לפגישה לפני החג השני.

כחלון לא צפוי להעלות את נושא המיזוג עם הליכוד, נושא שמאוד חשוב לנתניהו. אך אם ראש הממשלה יעלה את הנושא, כחלון צפוי לשפוך מים צוננים על הרעיון. גורמים ששוחחו עם יו"ר כולנו בימים האחרונים סיפרו לחדשות 13 כי המיזוג, שהיה נראה לו כמעט בלתי נמנע אחרי הבחירות, הולך ומתרחק, וזה בהתאם להלך הרוח במפלגה.

במקביל, יריב לוין, מנהל המשא ומתן של הליכוד, פנה היום לשותפות הקואליציוניות והפציר בהן שיעבירו לו את הדרישות שלהן עד סוף החג, כלומר בימים הקרובים, על מנת לקדם תהליכים. לוין חושש מתרחיש של סחיטה בימים האחרונים מצד השותפות, שכולן ימקסמו את הדרישות שלהן, מתוך הרצון להשיג את התיק הטוב ביותר.

ביום ראשון פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נתניהו הציע לכחלון את תיק החוץ. עם זאת, כחלון הביע התנגדות למהלך והתעקש להמשיך בתפקידו כשר האוצר - וצפוי לקבל את מבוקשו. באותו יום החל היום הראשון למו"מ, כאשר צוותי המו"מ של הליכוד, בראשות יריב לוין, ושל ישראל ביתנו, בראשות עודד פורר, נפגשו ודנו בתנאים להרכבת הממשלה. מדוברות ישראל ביתנו נמסר כי "במהלך הפגישה שהתקיימה ברוח טובה, הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. הצדיים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המו"מ".

בתוך כך, נתניהו שוקל פסקת התגברות בנוסח שירוקן מתוכן כמעט לחלוטין את סמכותו של בג"ץ בענייני חקיקה. על פי הנוסח הרחב ביותר שהוצע עד כה, הכנסת תוכל להפוך פסיקת בג"ץ ברוב צר של 61-65 חברי כנסת. באופן זה תבוטל למעשה יכולתו של בג"ץ להשפיע בענייני חקיקה. נכון לשעה זו הוא נוטה למנות את השר יריב לוין לשר המשפטים, לוין מצידו עדיין מהסס.

חדשות 13

art

 צבע אדום