מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת פתיחת המו"מ גפני וליצמן נועדו וסיכמו על חלוקת התפקידים

לקראת פתיחת המשא ומתן הקואליציוני שיתחיל מיד עם סיום חג הפסח, נועדו היום (שלישי) ראשי הסיעות, גפני וליצמן במשרד הנמצא בבית המדרש של חסידי גור בירושלים ודנו בהרחבה בנושא חלוקת התפקידים בין 'דגל' לאגודה' | במהלך השיחה הובהר, כי ראשי הסיעות יקבלו תפקידים שווים

לקראת פתיחת המו"מ גפני וליצמן נועדו וסיכמו על חלוקת התפקידים
אילוסטרציה צילום: יעקב כהן, פלאש 90

לקראת פתיחת שיחות המו"מ בין סיעת 'יהדות התורה' ל'ליכוד', נועדו היום ראשי הסיעה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, כדי לחדד את הדרישות מול הליכוד. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

השניים נודעו במשך כחצי שעה במשרדי בית המדרש המרכזי של חסידות גור וזאת, לאחר שהשניים נועדו במשותף במעונו של האמדו"ר מגור. השיחה בין השניים נסובה סביב דרישות התפקידים בתוך סיעת 'יהדות התורה'.

במהלך הפגישה הובהר, כי יש לעמוד בהסכם הפנימי ובסעיף שנחשף ב'בחדרי חרדים' ולפיו, התפקידים בין ראשי הסיעה יהיו שווים וכן יהיה שוויון במקומות הבאים ברשימת 'אגודת ישראל' ו'דגל התורה'.

כך, ראשי התנועה ליצמן וגפני יקבלו תפקיד שווה ערך, כגון סגן שר במעמד שר במשרד הבריאות ויו"ר וועדת הכספים, שהוא שווה ערך לתפקיד שר בכיר שכן הוא חולש על העברות התקציביות שעוברות דרכו.

כמו כן, גם בין התפקיד השני בדגל התורה לבין סגה"ש מאיר פרוש סוכם על תפקיד שווה, כאשר ב'יהדות התורה' ידרשו לשניים את תיק השיכון במתכונת סגן שר במעמד שר וכן תפקיד נוסף, כשלאחרונה עולה שמו של משרד הרווחה בנידון.

בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי במהלך ישיבת ועדת השמונה הובהר, כי ל'יהדות התורה' יש פריבילגיה לקבל משרדים שכן הם לא לוקחים תפקידי שרים, מה שנותן לנתניהו יכולת להעניק את תפקידי השרים לנציגי 'הליכוד' אך הסמכויות כולן יינתנו לחברי 'יהדות התורה', והללו (מהליכוד) יכהנו כשרים ללא תיק או שרים במשרד ראש הממשלה.

בנוסף, בפגישה בין ראשי הסיעה סוכם עוד, כי לאחר שתוסכם חלוקת תפקידי סגני השרים, המשך חלוקת התפקידים יתבצע לפי מיקום הסיעה, כאשר על פי הערכה 'יהדות התורה' תדרוש תפקיד יו"ר ועדה נוסף, כשתפקיד יו"ר הסיעה יגיע לידי 'דגל התורה' כפי שסוכם בהסכם החלוקה שנחתם עם היציאה לבחירות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לקראת השיחות שיחלו באופן רשמי רק ביום שני אחרי החג סוכם, כי סיעת 'יהדות התורה' תיפגש ביום ראשון הקרוב לישיבה בשעה בשעה 12:00 בירושלים, וככל הנראה שם תגובש באופן סופי רשימת הדרישות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום