מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מתקפת טרור משולבת בסרי לנקה: 137 הרוגים בפיצוצים בבתי מלון וכנסיות

400 איש נוספים נפצעו בשישה פיצוצים שהרעידו את הבירה קולומבו וערים נוספות • לפי ההערכות, ייתכן שהיו אלו מחבלים מתאבדים • שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה, שהתרחשה בזמן חג הפסחא • הנוצרים הם מיעוט קטן במדינה, שטרם החלימה ממלחמת האזרחים

מתקפת טרור משולבת בסרי לנקה: 137 הרוגים בפיצוצים בבתי מלון וכנסיות
סרי לנקה, ארכיון צילום: pixabay

לפחות 138 בני אדם נהרגו היום (א') וכ-400 נוספים נפצעו בסדרה של שישה פיצוצים במלונות ובכנסיות בסרי לנקה, חלקם בבירה קולמבו - כך מסרו גורמי רפואה ומשטרה. לפי אחד הגורמים, בין ההרוגים תשעה אזרחים זרים. במשרד החוץ אמרו כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. לפי שעה, שום ארגון לא קיבל אחריות על מה שנראה כמו מתקפה מתוכננת היטב. לפי אחת ההשערות, ייתכן שהייתה זו מתקפה של אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

שלושת המלונות שהותקפו - שנגרי לה, סינמון גרנד וקינגסברי - היו בבירה קולומבו, ושלוש כנסיות הותקפו בנגומבו, בבטיקלואה ובקוצ'צ'יקדה, פרבר של הבירה. גורם במשטרה אמר כי רק בכנסייה אחת, בסנט סבסטיאן שבנגומבו, מצפון לקולומבו, נהרגו יותר מ-50 אנשים, כשתמונות מהמקום הראו גופות שרועות על הקרקע ואת גג המקום הרוס. בכלי תקשורת מקומיים דווח כי 25 נהרגו במתקפה בכנסייה בבטיקלואה שבמזרח המדינה.

חג הפסחא הוא אחד המועדים המרכזיים ביותר בלוח השנה הנוצרי. גורם ביטחוני, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי ששת הפיצוצים התרחשו כמעט בו-זמנית, ושלפי החשד לפחות שניים מהם בוצעו על ידי מחבלים מתאבדים.

כ-6% בלבד מאוכלוסייתה של סרי לנקה, שרובה בודהיסטית, הם קתולים, אבל הם נתפסים ככוח מאחד במדינה מפני שהם כוללים חברים מקבוצת הרוב הסינהלזית והמיעוט הטמילי. המדינה טרם החלימה ממלחמת האזרחים ארוכת השניים בין הממשלה לבדלנים מקרב הטמילים, שהוכרעה באלימות רבה לפני יותר מעשור.

גורם ביחידה לנטרול פצצות של המשטרה בקולמבו אמר כי אחד הפיצוצים היה בכנסיית סנט אנתוני. "האנשים שלנו מסייעים בפינוי הנפגעים", אמר. אלכס אגילסון, שהיה בסמוך לאחד המבנים שהתפוצצו בבירה קולומבו, סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המבנים באזורים הסמוכים הזדעזעו מהפיצוץ.

הנשיא מייטריפלה סיריסנה קרא לתושבים להישאר רגועים ולתמוך בחקירה של הרשויות. ראש הממשלה רניל ויקרמסינג'ה קרא לכינוס חירום של מועצת הביטחון של המדינה בהמשך היום.

"אני מגנה בתקיפות את המתקפות הפחדניות נגד אזרחינו היום", כתב ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו. "אני קורא לאזרחי סרי לנקה להישאר מאוחדים וחזקים בזמן טרגי שכזה. אנא הימנעו מלהפיץ דיווחים וספקולציות לא מאומתים. הממשלה נוקטת צעדים מידיים כדי להשתלט על המצב".

 

גלובס

art

 צבע אדום