מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
ד' תשרי התשפ"ה | 06.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 25°c
ירושלים 28°c
בית שמש 31°c
בני ברק 30°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד וליברמן דנו על קואליציה ללא החרדים

אמנון אברומביץ דיווח, כי לפיד וליברמן השוהים באירופה, נועדו ודנו ביניהם באפשרות של הקמת ממשלת אחדות שאינה כוללת את החרדים בתוכה

לפיד וליברמן דנו על קואליציה ללא החרדים
קבלת שבת ברחובה של עיר, ארכיון צילום: רועי אלימה, פלאש 90

בשבוע שבו נשיא המדינה צפוי לקבל את המלצות ראשי הסיעות על הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו או על גנץ, דיווח על שיחות בין יאיר לפיד לאבידגור ליברמן שאמורות להדאיג את ראשי הסיעות החרדיות.

על פי לי הדיווח של אמנון אברומביץ ב'חדשות 12', במהלך הימים האחרונים נועדו השניים בווינה ודנו בהצעה להקמת ממשלת אחדות עם נתניהו וגנץ יחד עם כחלון ו'ישראל ביתנו'.

לפי הפרסום של אברמוביץ', ההצעה היא לקדם נושאי דת, חוק גיוס, תחבורה ציבורית ונושאים תקציביים. כאשר הממשלה תקבל יחד את תוכנית המאה המדוברת של הנשיא טראמפ, כשמנגד תינתן התחייבות שלא לפרוש בעת הגשת כתב אישום נגד נתניהו.

כאמור, מאז תוצאות הבחירות ליברמן שנמצא בעמדה מכריעה בנוגע לזהותו של ראש הממשלה הבא, טרם שוחח עם ראש הממשלה נתניהו, אך דווח על דרישות אותן הציב כדרישת סף לכנסיה בקואליציה.

לפי הפרסומים השונים, דרישותיו של שר הביטחון לשעבר הן: תיק הביטחון עם סמכויות והעברת חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, נוסח החוק שהוצע על ידי משרד הביטחון ומועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הורו כי יש להתנגד לו.

ב'כחול לבן' הכחישו את הפרסום על שיחות בנוגע להקמת ממשלה אחדות, ומהמפלגה נמסר: "איננו נוהים אחרי ספקולציות פוליטיות או תקשורתיות ונמשיך לשרת את למעלה ממיליון בוחרינו כפי שהתחייבנו".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום